Facebook’un kullanıcıların hareketlerini gizlice kaydettiği dedikoduları yalanlanalı çok oldu, ama Amazon uzun süredir var olan tamamen reklam veren bir Panoptikon’a ulaşan ilk teknoloji devi olabilir.
Geçtiğimiz hafta Amazon, geliştiricilerin şirketin kişisel akıllı asistanını kulaklıklar, akıllı saatler gibi cihazlara entegre etmeleri için yeni Amazon Mobile Accessory Kit’i piyasaya sundu. Amazon’a göre, bu yeni kit asistanın çalışması için gerekli kodu sağlayarak, “orijinal ürün üreticilerinin donanımlarına veya entegrasyona minimum yatırım yaparak Alexa’yı” cihazlarına eklemelerini sağlayacak. Temelde, bu kit geliştiricilerin akıllı cihazları Bluetooth aracılığıyla mobil cihazda çalışan Amazon Alexa App’e bağlayabilmelerini sağlıyor.
Bu uygulama bir süredir mevcut. Ancak, Slate’in belirttiği gibi, giyilebilir teknoloji ve kulaklıklar atılımı, iPhone’lara ve Android’lere halihazırda entegre olan Apple ve Google asistanlarıyla rekabet için tasarlandı.
Alexa’nın, aynı zamanda hareket halindeyken uygulama bazlı becerileri kullanıyor olması tesadüf değil, Alexa’nın yakın gelecekte reklamlarla kullanıcıların ilgisini çekmesi için Amazon’un büyük efor sarf ettiği dedikoduları yaygın.
Alexa zaten bazı ücretli promosyonlar yapıyor olsa da, CNBC geçtiğimiz günlerde, şirketin bu alanda ciddi planlarının olduğunu belirtti. Bunun ana sebeplerinden biri de, kelimenin gerçek anlamıyla tüketicilerin kulaklarına fısıldamayı istemesi olabilir. Amazon, halihazırda Whole Foods gibi perakende şirketlerini satın alıyor ve önemli bir mağaza zincirini satın alacağını planladığı söylentileri var. Ars Technica’nın kaydettiği gibi, Amazon’un mevcut ortaklarının biri zaten GPS üreticisi Garmin, bu nedenle de Alexa özellikli kulaklıkların, kullanıcılara süt almak için yol üstünde hangi dükkanı kullanacağını, oraya nasıl gideceğini ve hangi marka sütü almaları gerektiğini söyleyeceği bir gelecek hayal etmek zor değil. Mağazadayken alabileceğiniz başka şeyleri önermeye bile başlayabilir.
Amazon, Alexa’nın reklam yayınlamaya başlayacağına dair söylentilerini reddediyor, ancak, müşterilerin kendileri ile konuşan seslerdeki konfor seviyesinin yükselmeye devam etmesi durumunda, ücretli promosyon çeşitliliğinin artmaması için herhangi bir sebep yok. Bunun, yapmaları gereken seçimleri, gittikçe daha fazla kar amacıyla üretilen akıllı asistanlara bırakan insanlara dayanması üzücü, ancak şimdilik Amazon’un yapabileceklerinin sınırları yok gibi görünüyor.