
Lyft, ABD dışındaki ilk durağını açıyor.
Geçtiğimiz günlerde, taşıma şirketi, Aralık’ta Toronto’da faaliyet göstermeye başlayacağını açıkladı.
Lyft’in CEO’su Logan Green yaptığı açıklamada, “Uluslararası genişlemeyi aylardır düşünüyorduk ve Kanada marketinin Lyft’in kültürü, değerleri ve sağladığı servis için uygun olduğu aşikar.” dedi. “Toronto’daki sürücüler ve yolcuların ilgisi büyük.”
Lyft, önceden uluslararası alanda Güneydoğu Asya’daki Grab ve Çin’deki Didi gibi araç paylaşım şirketleriyle iş birliğiyle çalışıyordu.
Forrester araştırma şirketinin başkan yardımcısı ve grup direktörü Carl Doty, “Lyft, [uluslararası] oyuna biraz geç katıldı, ancak Lyft, genişleme çabalarını kolaylaştırmasını umduğum [Uber’den] daha iyi bir kamusal imaja sahip.” dedi.
“Lyft ile ilgili yüksek ve olumlu görüşler var.” diye ekledi, “Bu oyunu yavaş oynuyorlar ve istikrar yarış oyununu kazanır.”
Lyft’in adımı, rakibi Uber’in yurt dışında zorluklarla karşılaştığı zamanda geliyor. Şirket, Londra’daki ulaşım otoritesinin Uber’in Londra’da çalışmak için “uygun” olmadığını belirtmesinin ardından, bu kararı temyize götürüyor.
Uber ayrıca, Quebec’ten çekilmeyi de düşündü. Şirket, Kanada eyaletinde daha sert kurallarla yenilenen bir hükümet pilot projesi kapsamında faaliyet gösteriyordu. Örneğin, Quebec, sürücülerin 35 saatlik bir eğitimi tamamlamalarını istiyor; Uber ise, bunun başka işleri olan çoğu sürücü için ve yalnızca yarı zamanlı hizmet veren sürücüler için uygun olmadığını belirtti.
Ancak geçtiğimiz ay, şirket, şimdilik Quebec’te faaliyet göstermeye devam edeceklerini ve yeni taşımacılık bakanıyla yeni düzenlemeler hakkında görüşmeyi umduklarını açıkladı.
Uber zaten Toronto’da faaliyette.
Geçen ay, Lyft, Google’ın ana şirketi Alphabet liderliğindeki 1 milyar dolarlık yatırım turunu duyurdu.