Birebir Mikro İşler Uygulaması, Z Neslini Hedefliyor

İngiltere merkezli Pickle, uygulamasının genç nesillerin para kazanmasına ve becerilerini paylaşmasına yardımcı olmayı umuyor.

Android ve iOS’ta bulunan uygulama Pickle, değişik görevler konusunda yardıma ihtiyacı olan kullanıcılar ile yardım edebilme yetisine sahip olan kişileri birleştiriyor. Kullanıcılar ihtiyaçlarını ve yardım karşılığında ödeme yapıp yapmayacaklarını belirtiyorlar; arzu edenler de iletişime geçip, pazarlık edebiliyor ve işbirliği yapacaklarını teyit edebiliyorlar. Uygulama, 1990 ortaları ve 2000’lerin başı arasındaki yıllarda doğmuş olan, ilgilendikleri alanda tek seferlik işler yaparak hızlı para kazanmaya önem veren Z neslini hedeflemekte. Bu grup; hırslılığı, sosyal bilinci ve paylaşım ekonomileri kavramını desteklemesiyle de tanımlanıyor.

Uygulama, tek seferlik iş uygulaması olan, iş arayanların çevrelerindeki fırsatları araştırmasına olanak tanıyan TaskRabbit’e benziyor. Ancak Pickle, ek olarak kullanıcıların sosyal medya takiplerini artırabilecek meydan okumalarını tamamlayabilmeleri için ödeme alabilmelerini sağlayan bir “Dare” (meydan okuma) özelliğine sahip. Kullanıcılar, oldukça bilindik ice bucket challange benzeri meydan okumalarını oluşturabilme ya da bunlara katılım sağlama şansına sahip. Uygulama, işlemin her iki tarafının %10’u olarak, tamamlanan her işin ödemesinin %20’sini alıyor. Kurucusu Daneh Westropp, uygulamayı “işler için sosyal platform” olarak tanımlıyor ve bu yılın Ocak ayındaki lansmanından bu yana uygulamanın 90.000 kullanıcı kazandığını söylüyor.

Etiketler