JanSport’un Son Teknoloji Sırt Çantası Sosyal Medya Paylaşımları Yapıyor

JanSport gençlere kendilerini ifade edebilmeleri için yüksek teknoloji bir sırt çantası denemeleri gerçekleştiriyor.

Şirket kullanıcılara yakın çevresindekilerle müzik videosu, şarkı, bir Facebook sayfası ya da bir internet linki paylaşma olanağı veren 300 adet programlanabilir kumaştan üretilmiş sırt çantası geliştirdi. Bu prototip dijital neslin çocuklarına özel bir sırt çantası yaması görevi görüyor. En sevdiğiniz grubun resmini çantanıza dikmek yerine grubun bir parçasını YouTube üzerinden başkalarıyla paylaşabiliyorsunuz.

Bu konsept aynı zamanda Advanced Functional Fabrics (Gelişmiş Fonksiyonel Kumaşlar) organizasyonun da CEO’su olan MIT profesörü Yoel Fink tarafından geliştirildi. Proje kumaşları programlanabilir cihazlar olarak yeniden yaratma çabalarının bir parçası.

Akıllı kumaş JanSport’un klasik pötikareli deseninden oluşuyor, ancak işin içinde estetikten çok daha fazlası var.

Kişi AFFOA Looks isimli iOS uygulamasını açıp sırt çantasına bir akıllı telefon kamerası tuttuğunda çanta ile özgün bir şekilde eşleşmiş bir içerik ortaya çıkıyor.

Fink, günün birinde kaybolduğunda çantanın sahibine e-mail gönderebilmesini hayal ediyor. Unutulmuş bir sırt çantası böylece uygulama üzerinden taranarak çantanın sahibi belirlenebilecek ve onunla iletişime geçilecek.

Bu teknoloji aslında QR kodu ile benzer bir yapıya sahip, sadece kumaş tasarımı ile entegre durumda. Her bir sırt çantası üretilirken dikişlerin her biri kendine has bir düzende dikiliyor. Bu eşsiz dikiş tarzı da her bir sırt çantasının bir akıllı telefon uygulaması tarafından tanınabilir hale gelmesini sağlıyor.

JanSport başkanı Steve Munn, bu teknoloinin temelde sıradan bir sırt çantasının fonksiyonelliğini değiştirebileceğini belirtiyor.

“Sırt çantası içine yiyecek, içecek ve giyecek bir şeyler koyduğunuz bir obje. En önemli kısmı bu. Şimdi ise sırt çantaları potansiyel olarak sosyal etkileşim için bir kanal olma yolunda ilerliyor.”

Munn, sırt çantalarına karmaşık numaralar eklemek isteyen perakendecilerin sık sık ona başvurduğunu, ancak bu teknolojinin en çekici yanının sadeliği olduğunu söylüyor. Sırt çantasının hiçbir kablosu ya da pili yok, ona rağmen dijital dünyaya bağlanabiliyor.

Tabii JanSport’un bu çantaları satıp satmayacağının hiçbir garantisi yok, ancak Munn bu teknolojinin Jansport çantalarına entegre edilebilmesi için en az 18 ayın gerektiğini vurguluyor. Geçtiğimiz günlerde düzenlenen bir MIT etkinliğinde 300 sırt çantası dağıtan şirket henüz fiyatlandırma çalışmalarına başlamamış.

Teknolojinin giysilere entegre edilmesi sürecine ilgi giderek büyüyor. Geçtiğimiz yıl bir Levi’s ceketine touchpad entegre ettiği Jacquard projesi ile Google büyük ses getirmişti.

Etiketler