Duolingo, Para Kazanma Yolunda Yeni Ücretli Üyelik Opsiyonu Sunuyor

Popüler dil öğrenme hizmeti Duolingo geçen haftanın başında sessiz sedasız Android uygulamalarına ücretli üyelik opsiyonu getirdi.

Üyeler bundan iki şekilde faydalanabiliyor: Uygulamada reklam görmüyorlar ve offline kullanmak üzere dersler yükleyebiliyorlar. Bununla birlikte Duolingo Plus’a üye olanlar “dünyadaki milyonlarca kişiye ücretsiz öğrenmeleri için yardımcı oldukları” için kendilerini iyi hissedebiliyorlar.

Uygulama içi satın alma ile sahip olabileceğiniz bu yeni üyelik hizmetinin fiyatı şu an için aylık 9.99 dolar. Hizmet şimdilik Android’de canlıda, önümüzdeki dönemde iOS’a da gelmesi bekleniyor.

Bu üyeliğin tamamen opsiyonel olduğunu vurgulamakta fayda var. Şirketin temsilcilerinden biri, “Duolingo’nun öğrenme içeriği her daim ücretsiz olacak.” açıklamasında bulundu.

Bundan yaklaşık 1 yıl önce Duolingo CEO’su Luis von Ahn, şirketin reklamlarla ve uygulama için opsiyonel satın almalarla denemeler yapacağını ve bu yolla her birinin şirketin finansal durumuna nasıl etki edeceğini ölçümleyeceğini duyurmuştu. O dönemde von Ahn, Duolingo’nun serverlarına, çalışanlarına ve diğer operasyonel harcamalarına günde yaklaşık 42,000 dolar harcadığını belirtmişti. Bu rakam çok büyük bir ihtimalle o zamandan bu zamana artmıştır.

Bu hafta yapılan duyuruda von Ahn, “Üyelerimiz dünyadaki milyonlarca kişinin ücretsiz dil eğitimi almalarına yardımcı olacak”. dedi.

Bir eğitim uygulamasında reklamlar, söz konusu kullanıcı deneyimi ve para kazanma (monetization) dengesi olduğunda her zaman zorlu bir takasa dönüşüyor. Von Ahn da bunun farkında. “Ben de en az sizin kadar reklamları sevmiyorum, ancak dersin sonundaki küçük bir reklamın insanları Duolingo’yu daha az kullanmaya yönlendirip yönlendirmediğini de test etmemiz gerek.”

Şimdilerde ise görünüşe göre reklamlar uzun süre hiçbir yere gitmiyor, çünkü ne de olsa reklamları görmemek Duolingo Plus’ın temel faydalarından bir tanesi.

Duolingo’dan para kazanma fikri aslında ilk olarak kullanıcıların toplu beyin gücünü kullanarak bir çeviri hizmeti başlatmak olarak çıktı. Ancak bu hizmet bunca yıl sonrasında hala beta versiyonunda; şirketin de hizmetin üzerinde pek durduğu söylenemez.

Duolingo’nun misyonu “dünyaya ücretsiz dil eğitimi sağlamak.” CEO von Ahn bu konuda gerçekten çok hevesli. Öte yandan Duolingo’nun 2011 yılında kurulduğundan beri toplamda 84 milyon dolar yatırım aldığını ve yatırımcıların da haklı olarak bir geri dönüş görmek istediklerini belirtmekte fayda var.

Etiketler