HSBC, uluslararası para transferi alanında Wise, PayPal ve Remitly gibi fintech’lere meydan okumaya hazırlanıyor. Bankanın yeni uluslararası ödeme uygulaması Zing, Birleşik Krallık’ta kullanıma sunulacak ve bu yılın başında diğer ülkelere de yayılacak.
Zing, önümüzdeki günlerde Apple’ın App Store’unda ve Alphabet’in Google Play’inde yer alacak ve hem HSBC hem de HSBC dışı müşterilerin kullanımına sunulacak. Banka çalışanları, yeni kullanıcıların kayıt işlemini yalnızca üç dakika içinde tamamlayabileceklerini söylüyor.
HSBC’nin küresel varlık ve kişisel bankacılık bölümünün CEO’su Nuno Matos, Bloomberg’e verdiği röportajda bankanın küresel perakende ödemeler pazarını hedefleme yönündeki stratejik hamlesini vurguladı.
Matos, Bloomberg’e “Zing’in küresel bir hedefi var” dedi. Uluslararası ödemeler stratejimizle mükemmel bir şekilde bağlantılı olan küresel bir platform kurmak istiyoruz.”
İngiltere merkezli HSBC’nin bu hamlesi, fintech’in etkisinin arttığı bir dönemde geldi. McKinsey tarafından hazırlanan bir rapor, fintech endüstrisindeki gelirlerin 2022 ile 2028 arasında büyük bankalarınkinden neredeyse üç kat daha hızlı artacağını öngörüyor. Fintech’lerin önümüzdeki beş yıl içinde yıllık gelirlerinin %15 oranında artacağı öngörülüyor, diğer taraftan geleneksel bankaların yıllık %6 gelir artışı kaydetmesi bekleniyor.