Facebook Değil Snapchat Programlamanın Geleceğini Kazanmak İçin En İyi Konumda

New York Times’tan Farhad Manjoo’nun yakın tarihli bir makalede yazdığına göre, Snap, kameranın iletişimin yeni biçimi olduğunu belirtti.

2016’nın sonlarında Facebook’un CEO’su Mark Zuckerberg bile; haber akışına, Instagram’a ve diğer ürünlerine Snapchat’e benzer bir işlev eklemesine rağmen, Snap’in yükselen yıldızı karşısında “yaratıcının kamera olduğu” sonucuna vardı.

Yapay zeka algoritmalarının yüzünüzü üç boyutlu alan boyunca takip ederek sizinle birlikte hareket eden görüntüyü üst üste getirmesi gibi bir köpek yavrusuyla veya gökkuşağı filtreleriyle Snapchat selfiesi çektiğiniz zaman perde arkasında devam etmekte olan şaşırtıcı miktarda matematik var. Mesele şu ki, bu kolay bir şey değil.

Burada çalışmakta olan “bilgisayarla görme” veya “makine görüşü” olarak adlandıran bu teknoloji birlikte takıldığınız mühendislere dayanmakta. Snap bilgisayar görüşüne servetlerini harcayan ilk sosyal startup olmasına rağmen bunu başka yerlerde de yakalamaya başlıyor.

Şimdi Facebook güçlü konumda olmasına rağmen bu oyunda bulunan daha büyük trendler var. Facebook ne kadar çok Snapchat’in en iyi ürün özelliklerini takip etmeye devam ederse, Snapchat kameraları çevremizdekilerle iletişim ve etkileşim olarak nasıl kullanacağımız konusundaki bir sonraki büyük atılımı yaptığında, muhtemelen Facebook kendini o kadar az farklılaştırabilecek.

Google, Pinterest, Salesforce ve Daha fazlası

Geçen haftalarda Pinterest, telefonunuzun  fotoğraf makinesini, örneğin o harika ayakkabıları nereden aldıklarını veya o ürünün tasarım estetiğiyle benzer başka ürünlerin nerede olduğu gösteren Pinterest Lens uygulamasını duyurdu. Salesforce ise yakın geçmişte, buzdolabından bir kola alındığında buzdolabının stok ihtiyacı olduğunu belirten “Einstein Vision’ı” duyurdu.

Muhtemelen bunların arasında en cool olanı ise Google Fotoğraflar’ın belirli insanları veya etkinlikleri arayabildiği şekilde videoların içine “bakabilen” ve içlerinde ne olduğunu arayabilen yeni bir sistem, Google’ın yeni Video Intelligence API’ının demosu.

Tüm bu ilerlemeleri bir karede incelediğimizde gerçekten gördüğümüz şey kameranın bir bilgisayar arayüzü olarak doğuşu. Bu yeni bir fikir değil: Örneğin Microsoft’un talihsiz Kinect’i, kamera vasıtasıyla teknolojiyle etkileşimde bulunmak için atılmış büyük bir adımdı.

Akıllı telefonlar ve web kameraları ile birlikte yüksek kaliteli kameralar olunca nadiren verimli oluyor. Ayrıca yapay zeka teknolojisindeki ilerlemelerle ve buluttan büyük bir destekle, bu kameralar ekstra donanıma ihtiyaç duymadan yazılım ile gittikçe akıllılaşıyorlar.

Peki Snapchat İçin Bu Ne Anlama Geliyor?

Yanlış anlaşılmasın, Facebook, bilgisayarla görmedeki ilerlemeleri içeren deneysel yapay zeka teknoloji şirketlerden biri. Dürüst olmak gerekirse, Mesajlaşma’da Snapchat’in ünlü filtrelerini çok hızlı bir şekilde eşleştirmeyi başarabilmesi, Facebook’un yapay zeka becerisi ve satın alma stratejisi hakkında çok şey anlatıyor.

Facabook, Snapchat benzeri işlevsellikleri kendi uygulamalarına yerleştirirken, geleneksel haber akışını, Instagram’ı Mesajlaşma’yı ve WhatsApp deneyimlerini desteklemeye devam etmeli. Kamera, Facebook’un dünyadaki bağlantıyı sağlama misyonunun büyük bir parçası fakat tek parçası değil.

Bununla birlikte, kamera gerçekten de yeni arayüz ise Snapchat bu konuda her şeyini ortaya koyar. Snap, kendini “kemera şirketi” olarak tanımlıyor; kamera olmadan Snapchat diye bir şey yok ve kameranın geleceği bilgisayarla görmede.

Bilgisayarla görme uzmanı için olan bir iş ilanında Snap, “Snapchatter’lara, arkadaşlarını eğlendirmek için kullanabilecekleri heyecan verici araçlar vermek için bilgisayarla görme ve grafiklerini kullanmanın yeni yollarını yaratmak üzerinde çalışacaksınız.” yazdı.

Bu, Snap’in çok büyük bir bahis oynadığı anlamına geliyor. Bilgisayarla görme eğrisinin üzerinde kalmaya devam edebilirse ve bu araçları sunabilirse, kameraların geleceği ve kendini programlaması konusunda öncü ve trend belirleyici olmaya devam edecektir.

Yine de bu odağın getirisi, Snapchat’in bilgisyarla görmedeki hızı belirlemeye devam etmesi ihtimalinin artması. Ayrıca bilgisayar görüşü günlük hayatımıza gerçekten dokunmaya başladığında, bunu ana akıma dönüştüren olarak takdirleri toplayan Facebook değil Snapchat olacak.

Etiketler