Geride bıraktığımız yıl çoğu büyük firma için oldukça zorlu bir dönemdi. Özellikle de aylarca dillerden düşmeyen Note 7 problemi nedeniyle geçtiğimiz yıl Samsung için bir parça daha zordu. Elektronik devi Samsung’un bazı çamaşır makineleri de firma tarafından geri çağırılırken, şirketin üst düzey yöneticileri de devleti de ilgilendiren bir takım ciddi problemlerle uğraşıyorlardı.
Her ne kadar şaşırtıcı olsa da firma finansal açıdan hiç zarar görmeden bütün bunların üstesinden gelebildi. Güçlü bileşen (components) işi (görüntü paneli ve hafıza kartlarından sorumlu alan) sayesinde Samsung, üç yıldaki en büyük kârını ortaya koyarak beklentilerin ötesine geçti. İlginç bir şekilde yılın sonuna doğru yayımlanan ve Reuters tarafından yapılan bir ankete göre firmanın Amerika Brileşik Devleleri’ndeki itibarı o kadar da zarar görmemiş gibi gözüküyordu.
Harris Poll’dan gelen yeni istatistikler ise yukarıdaki ifadenin tam tersini göstermekte. Güney Koreli firma 2017 İtibar Oranı Sıralaması’nda (2017 Reputation Quotient Ratings) geçen sene bulunduğu 7. sıradan bu sene 49. sıraya düştü. Sıralamada Amazon birinci, Apple beşinci ve Google ise sekizinci sırayı aldı.
Geçtiğimiz Kasım ve Aralık ayları boyunca süren anket; 30.000 Amerikalı yetişkinin firmaların sosyal sorumlulukları, vizyon ve liderlikleri, finansal performansları, çalışma ortamları, ürünleri ve ürün servisleri, son olarak da “duygusal izlenimleri” hakkındaki düşüncelerini sorguladı.
Anket geçen sene yapıldığı için firma, Note 7 krizinden sonra ürün güvenliği konusunda yeni adımlar attı ve yaşanan durum nedeniyle “içten bir şekilde” özür dileyerek gelecekte bu tarz problemlerin olmasını engellenmesi için yapılacak aksiyonların altını çizdi.