Lyft’ten ABD Yollarını İyileştirme Planı

Herkes trafikte kalmaktan nefret eder, ancak Lyft’in buna bir çözümü var.

Geçtiğimiz günlerde yayınladıkları bir postta Lyft’in kurucuları John Zimmer ve Logan Green, trafik tıkanıklığına yönelik dinamik ücretlentirme ve ortak otomobil kullanımı teşviklerinin nasıl trafiğe son verebileceğini açıkladı.

Zimmer ve Green ABD’deki altyapı harcamaları üzerine yoğunlaşmakta olan ve giderek büyüyen bir muhavereye dahil oluyorlar. Seçilmiş başbakan Donald Trump, önümüzdeki 10 yıl içerisinde hastalıklı altyapı için 1 trilyon dolar harcama sözü vermişti.

Green, “Eğer altyapı yatırımlarını son 50 yıldır yaptığımız gibi yapmaya devam edersek hiçbir yere varamayız.” diyor.

Yolları genişletmek için para harcamak yerine Lyft, ulaşım yetkililerinin akıllı şeritler geliştirmesini istiyor. Bu akıllı şeritler yoğun trafik ücretlendirmesi ve ortak araç kullanımı içerecek. Yoğunluk saatlerinde ücret ödeyenler bu akıllı şeritlerde sürebilecek. Bununla birlikte en az 3 yolcusu olan herhangi bir araç da hiçbir ücret ödemeden bu akıllı şeritlerden gidebilecek.

Bazı ulaşım uzmanları uzun zamandır trafik bazlı ücretlendirmeyi savunuyorlardı. Bu tip ücretlendirmede sürücüler yoğun saatlerde ücret ödüyorlar. Bazı bölgeler bu plana geçtiler bile. Lyft, Stockholm ve Washington’daki örnekleri vurgulayarak bu bölgelerde trafiğin iyileştiğini ve ulaşım yoğunluğunun yoğunluk ücretlendirmesine geçildikten sonra azaldığını belirtiyor.

Lyft’in bu akıllı şeritleri oluşturmak için üç aşamalı bir planı var. Önce hükümet, yollara ve otobanlara akıllı şeritler atayacak. Bu karar bahsi geçen yolların yüksek oranda trafik yoğunluğuna sahip olup olmadığına göre verilecek. Önemli ölçüde trafik yoğunluğu yaşanmayan yollar akıllı şerit uygulamasına dahil olmayacak ve akıllı yollar da yoğunluğun olmadığı saatlerde ücret talep etmeyecek.

Sonrasında federal bir altyapı fonu eyaletlere ve şehirlere akıllı şeritleri finanse edebilmesi için hibe sağlayacak. Son olarak da ücretlendirmeden elde edilen gelir yeniden altyapıya yatırılacak.

Lyft’in bu planının gerçekleşip gerçekleşmeyeceği ve Trump hükümetinin bu planı kabul edip etmeyeceği muamma. Green, Lyft’in her iki taraftan da politikacılarla etkileşimde olduğunu vurguluyor.

Ortak araç ve servis kullanımı da ABD’de giderek daha az popüler hale gelmeye başladı. 1980 yılında yolcuların yüzde 19.7’si servis kullanıyordu. 2013 verilerine göre bu rakam yüzde 9’a düştü.

Green, “Zamanı geldi. Etrafınızdaki insanlarla bağlı olmayı daha kolay hale getirebilecek teknolojiye sahibiz.” diyor.

Etiketler