“Sadece Bakıyorum” ya da “Yardıma İhtiyacım Var” Diyen Alışveriş Sepetleri

Çevre dostu Güney Kore kozmetik firması Innisfree, alışverişi daha keyifli ve stressiz yapmanın düşük maliyetli bir yolunu keşfetmiş. Mağazaya girenlerin bundan böyle iki alışveriş sepeti seçeneği var – bir tanesinin etiketi yeşil, diğerinin ise turuncu. Yeşil etiketli sepet, satış danışmanlarına müşterinin yardıma ihtiyacı olmadığını belirtiyor. Turuncu etiketli sepet ise müşterinin bir satış danışmanına danışmak istediğini işaret ediyor.

Bu uygulama sayesinde istenmeyen ve rahatsız konuşmalardan kaçınmak artık çok daha kolay ve hem satış danışmanları hem müşteriler stresli etkileşimlerden kaçarak zaman kazanabiliyor. Bahsi geçen girişimin oluşturabileceği potansiyel sorunlar ise mağazanın yoğun olduğu süre zarfında sepetlerden birinin tükenmesi ya da yeşil etiketli bir sepeti olan müşterinin bir anda soru sormaya ihtiyaç duyması olarak belirlenmiş. Her ne kadar her iki sorunun da oluşma potansiyeli olsa da, ikisinin de çözümü oldukça kolay görünüyor. Marka son zamanlarda perakende sektörüne getirdiği inovatif yaklaşımlarla kendinden söz ettirmeye devam ediyor. Güney Kore’de bulunan bir şubesine giren ziyaretçiler, Jeju Uçan Bisiklet deneyimi adı altında kendi sanal gerçeklik seyahatine çıkabiliyor. Bu deneyim ziyaretçileri şirketin malzemelerinin çoğunu yetiştirildiği adaya götürüyor.

Etiketler