Yemeğin Airbnb’si VizEat Yeni Turda 4.3 Milyon Dolar Yatırım Aldı

Paylaşım ekonomisine giden birkaç milyon dolar daha.

Seyahat edenlere yerel halkın evinde akşam yemeği yeme fırsatı sunan Avrupalı startup VizEat, yeni yatırım turu sonrası toplamda 4.3 milyon dolar daha yatırım almış oldu.

“Sosyal yemek” kavramı etrafında kurulmuş olan startup, çoğunlukla Avrupa’daki yerel halkın uygulamaya kayıt olarak evlerinde akşam yemeği verme imkanı sunuyor. Ev sahipleri, malzemelerin maliyetini birleştirerek ve yemekten elde etmek istedikleri karı belirleyerek akşam yemeğine belli bir fiyat biçiyor. Bu hizmetten hem seyahat edenler, hem de öylesine ilgilenenler yararlanabiliyor. VizEat ise katılımcılar üzerinden komisyon alıyor.

VizEat CEO’su Jean-Michel Petit, “Pek çok tatilci için, yerellerle geçirdikleri bir VizEat deneyimi, çoğunlukla yolculuklarının en güzel kısmı oluyor. Tatilciler, güzel deneyimler elde etmek için seyahat alışkanlıklarını radikal olarak değiştirmek zorunda değiller. Bu yüzden de VizEat, birden çok misafirperverlik sağlayıcısı ile ortaklığa giderek, kendine turizm sektöründe uyumlu bir yer buldu.” diyor.

2014 yılında kurulan VizEat, an itibariyle 110 ülkede toplamda 20.000’i aşkın ev sahibine sahip.

ABD’deki muadili olan, San Francisco merkezli benzer sosyal yemek startupı EatWith, 2014 yılında 8 milyon dolar yatırım almıştı.

Bir diğer ABD merkezli startup Feastly ise turizmden çok profesyonel şefler üzerinden çalışıyor.

VizEat’in aldığı son yatırım turuna katkı sağlayanlar arasında şirketin eski yatırımcısı Eurovestech de var. Öte yandan şirket, geriye kalan yatırımcılarının ismini vermekten kaçındı.

Bu son yatırım turunun ardından şirket, İngiltere’de ve Almanya’da olmak üzere iki yeni ofis daha açacak.

VizEat, konsepti ile Airbnb gibi şirketlerin bağımsız ev sahipleri ve müşteriler arasında etkileşim yarattığı paylaşım ekonomisine yeni bir boyut kazandırıyor. VizEat’e kayıtlı ev sahipleri, uzun bir zaman diliminde konukları ağırlamak yerine onları yalnızca kısa bir süreliğine, akşam yemeğine davet etmiş oluyor. VizEat’in sosyal bileşeni, nihai ürünün ev sahipleri ve ziyaretçiler arasındaki etkileşime bağlı olmasından ötürü, çok daha bariz ve açık.

Etiketler