Geçtiğimiz pazar günü attığı bir tweet’te Elon Musk, Tesla’nın partneri Bosch ile oldukça pozitif bir telefon görüşmesini yaptığını belirtti. Alman yedek parça firması, Tesla’nın engel-tanıma sisteminde kullanılan radarı üretiyor. Musk, Tesla’nın otopilot özellikli araçlarına bir yazılım güncellemesi gönderebileceğinin müjdesini verdi.
Model S’in otopilot modunda ölümcül bir kazaya neden olmasından sonra bu özellik, geçtiğimiz son birkaç aydır eleştirilerin hedefi olmuştu. İki federal güvenlik yetkilisi, kazayı halen araştırmakta; kimin suçlu olduğunu ise henüz çözebilmiş değiller.
Tesla aynı zamanda ikinci bir kazanın da meydana geldiğini itiraf etti. Herhangi bir yaralanma olmadan atlatılan bu kaza, geçtiğimiz hafta Idaho’da otopilot modunda olan bir Model X ile yapıldı. Şirket, arabanın sürücüye kazadan önce ellerini direksiyona geri koyması gerektiğine dair uyarı verdiğini belirtiyor. Kaza, bariyer olmayan dar bir yolda gerçekleşti. Sürücü ise kazadan önce herhangi bir uyarı almadığını iddia ediyor.
Kazaların akabinde tüketici raporları, otopilot üzerindeki otomatik sürüş modunun, güncelleme gelene kadar deaktive edilmesi gerektiğini işaret ediyor. Ancak Musk, böyle bir niyetinin olmadığını belirten bir tweet atarak Tesla müşterilerinin “otopilotun deaktive edilmesini istemediğini” vurguladı.
Bazı kesimler, otopilot özelliğini savunarak ABD yollarında meydana gelen trafik ölümlerinin yüzde 94’ünün sürücü hatasından meydana geldiğini hatırlattı. Kanıtlar, kendi kendini sürebilen arabaların aslında daha güvenli olduğunu gösteriyor. Musk da son günlerde bu istatistiklerden birkaçını retweet etmişti.
Bundan bir hafta önce Musk, Tesla için “dev bir planın” önümüzdeki günlerde çıkartılacağının sözünü vermişti. Hafta sonu bu planı erteleyen Musk, Pazartesi günü tarihlerini karıştırdığını itiraf ederek halen planın üzerinde çalıştığını belirtti.