Airbnb, toplumun düzgün ve kurumsal bir parçası olduğunu gösteren adımlar atmaya devam ediyor. Firma geçtiğimiz günlerde, komşulardan gelen şikayetlere adanmış bir site yayına aldı.
Yanlarındaki evlerde olumsuz davranışlar sergileyen Airbnb misafirlerinin olduğundan şüphe edenler, artık şirketi bu konuda bilgilendirebilecekleri bir platforma sahip. Maruzatlar, anonim olarak yapılabildiği gibi, kişisel olarak da yapılabiliyor. Şikayet edilebilecek konular arasında gürültü, kişisel güvenlik, ortak alanların kullanımı ve diğer genel kaygılar bulunmakta.
Airbnb’nin sunduğu bu hizmet, aslında komşuların daha kolay bir yöntemle şikayette bulunarak, oluşabilecek soruşturmalara yönelik bir şeffaflık yaratılmasına ön ayak oluyor. Şirketi mention’layarak öfkeli tweetler atmak ya da cevaplanmasını umut ederek mail atmak yerine, mahalle sakinlerinin bundan böyle sesini duyurabileceği ortak bir alan var.
Bu portalın hizmete sunulması, şirketin yeni pazarlama kampanyası ile eş zamanlı olarak yürütülmekte. Airbnb’nin güncel pazarlama kampanyası çerçevesinde ise “orada yaşa” konsepti yatıyor. Konsepte göre ziyaretçiler, bir şehirde kısa bir süreliğine kalıp oradan ayrılmamalı; onun yerine şehrin tadını adeta yerel halk gibi çıkartmalı. Bu da dolaylı olarak daha iyi ve bilinçli bir topluluk üyesi olmak anlamına geliyor.