Amazon, Karını Artırmaya Başladı

Amazon geçen hafta gerçekleştirdiği birinci çeyrek finansal performans duyurusu ile, üst üste dört çeyrekte kar açıklamış oldu.

Amazon yatırımcıları için bu alışılmamış bir durum. Zira şirket bu güne kadar karlılıktan çok gelir elde etme ve büyümeye odaklanıyordu.

Şirketin 3 ana iş kolunun işletme kar marjı şu şekilde (işletme karı: karın, gelire oranı alınarak elde edilir.) ortaya çıktı:

Kuzey Amerika: %3,5

Uluslararası: %1,3

Amazon Web Services (AWS): %23,5

Görüldüğü gibi AWS, karlılık potansiyeli açısından E-Ticaret’e göre oldukça farklı. AWS ilk çeyrek için, 2,6 milyar $ toplam gelir ve 604 milyon $ işletme karı raporladı.

Dikkat çekici olan asıl şey, Amazon’un işletme kar marjını her yıl ikiye katlayarak bu güne erişmesi. 2015’in ilk çeyreğinde AWS’in marjı %12,5 iken, bu çeyrekte %23,5’a erişti.

Mizuho analisti Neil Dosh, bu gelişimin 2014 ve 2015’in ilk aylarında yapılan data-center yatırımlarının geri dönüşü sayesinde olduğunu; AWS’in ölçekleme ve verimlilik anlamında geliştiğini belirtiyor.

Amazon bu yıl içinde beş yeni AWS zone’u oluşturmayı planlıyor. Yani harcamalar yükselebilir. Ama Doshi, bu harcamanın mevcut harcamaya göre çok büyük oranda artışla gerçekleşmeyeceğini söylüyor.

Bulut pazarı, Google ve Microsoft gibi devlerin de yer aldığı, fiyatlama savaşı yaşanmaya müsait, çok rekabetçi bir endüstri. Bu fiyat savaşları, Amazon’un marjına olumsuz etki edebilir.

Öte yandan Amazon, diğer alanlarda da harcamaya yapmaya devam ediyor. Bu harcamalar daha çok, küresel büyük dağıtım deposu ağı oluşturma ve uçak kiralama gibi yöntemlerle kendi ulaştırma ağını oluşturma işleri için yapılıyor. Geçen haftaki finansal performans duyurusunda şirket, videonun da yatırım yapılacak temel alanlardan olabileceğini belirtti.

Etiketler