Lyft, Harcamalarını Sınırlayacak

Uber ile rekabet etmek için çokça harcama yapan Lyft, nakit konusunda zorlanıyor. Ama yatırımcılarına, harcamalar konusunda ipin ucunun karçırılmayacağı sözü verildi.

Bloomberg’in haberine göre Lyft, harcamalarını aylık 50 milyon $ ile sınırlı tutacağının garantisini verdi. Bu senede 600 milyon $ ediyor.

Harcamaların temelini, hem sürücülere hem de müşterilere, Uber yerine Lyft’i denemeye ikna etmek için verilmesi gereken teşvikler oluşturuyor. Pazarlama konusunda da oldukça ciddi harcama yapılıyor. SXSW’nun resmi iş ortağı olmak gibi…

Lyft, harcamalarını faaliyet yürüttüğü tek pazar olan ABD içinde yapıyor.

Öte yandan Uber, sürüş başına 19 cent ile, ABD’de karlı olduğunu iddia ediyor. Ancak Çin’de Didi Kuaidi ile rekabet etmek için bu yıl en az 1 milyar $ kaybedeceği söyleniyor. Didi Kuaidi, yakın zamanda Lyft ile iş ortaklığı kurmuştu. Hindistan’da ise yine Lyft’in iş ortağı olan Ola ile rekabet kapsamında 1 milyar $ yatırım yapacağını duyurmuştu.

Lyft, harcamalar konusunda her hangi bir yorumda bulunmadı.

Etiketler