Bugün, Dikkat Çekici Dijital Girişimler başlıklı yazı dizimizde ComPay’in kurucu ortaklarından İrfan Aslan ile birlikteyiz.
Merhaba İrfan, ComPay’den bize kısaca bahsetmeniz mümkün mü? Fikir nasıl ortaya çıktı?
Merhaba, Ozan. ComPay, birbirlerini 20 seneden fazla süredir tanıyan 3 yakın arkadaşın, birlikte bir iş kurma hayallerini, 2 sene önce piyasanın ihtiyaçları ve kendi tecrübeleriyle birleştirmeleriyle gerçekleşmiş bir girişim. 2013’te kurulan ComPay’in hedefi Türkiye’deki ödeme sistemlerine yeni bir bakış açısı ve kullanıcı dostu çözümler getirmek. Türkiye’de ödeme sistemlerinin duayenlerinden Mine Könüman’ın da bu ekibe katılmasıyla ComPay 2 sene önce 4 ortaklı bir şirket olarak kuruldu ve Aralık 2015’te hizmet vermeye başladı.
Sektörden aldığınız geri bildirimler ne seviyede? Gördüğüm kadarı ile şu an Akbank ile entegrasyon sağlamış durumdasınız… Yeni bankalar ve üye işyerlerini görebilecek miyiz?
Akbank ve Atlasglobal ilk iş ortaklarımız oldu ve 14 Aralık 2015’te ComPay ile ilk online uçak bileti satışı gerçekleşti. Vakıfbank ile sözleşme sürecini tamamladık, entegrasyon sürecimiz devam ediyor. Diğer bankalar ile de prensip anlaşmalarımızı tamamladık, sözleşme sürecimiz devam ediyor. Ekibimizi de pazardan gelen talebi karşılamak üzere genişletiyoruz. 2016 senesinde ComPay’i hem üye işyerleri hem de banka ortaklıkları açısından çok hareketli aylar bekliyor, Hedefimiz 2016 yılında Türkiye’nin önde gelen diğer bankaları ve e-ticaret sitelerinin tamamında ComPay kolaylıklarını tüketicilere sunabilmek.
Türkiye’de hepimizin bildiği gibi online ödemelerde kredi kartının ciddi bir ağırlığı var. Kredi kartı ile birlikte taksit ile ödeme de önemli bir yer tutuyor. Havale ile ödemeye son kullanıcılar tarafından yeterince talep olacağını düşünüyor musunuz? Bu noktadaki yorumlarınız nedir?
Türkiye’de bankaların müşterisi olan ancak kredi kartı kullanmayan 10 milyondan fazla kişi mevcut.
Dijital bankacılık kullanan kitle ise giderek büyüyor, aslında online alışverişte hesaptan ödeme çözümü ile ComPay’in hedef kitlesi de bu kişiler. Halen e-ticaret sitelerinden alışveriş yapan ancak kredi kartı veya diğer ödeme alternatiflerini kendine uygun bulmadığı için EFT/Havale ile ödeme yapan kişiler mevcut. Online alışverişlerde yılda yaklaşık 20 milyon işlem bu şekilde yapılıyor. Neredeyse tümüyle manuel gerçekleştirilen bu yöntem hem müşteri hem de satış yapan firma için oldukça zorlu bir süreç. Oysa kullanıcı dostu ComPay ile tüm süreç otomatik gerçekleşiyor hem müşterinin hem de firmanın hayatını kolaylaştırıyoruz. Üstelik geleneksel EFT/Havale ile ödemelerde eş zamanlı ödeme olmadığı için müşterilerin %40’ı satın alma işleminden vazgeçiyor. ComPay kesintisiz bir ödeme deneyimi sunarak firmalar için çok önemli bir kriter olan satışa dönüşüm oranında da önemli bir katma değer sağlıyor.
Dolaysıyla ComPay sunduğu kolaylıklarla e-ticaret ekosisteminin büyümesine katkı sağlayacaktır. Özellikle bugüne kadar ödeme alternatiflerinin yetersiz olması nedeniyle online alışverişten uzak durmak zorunda kalan müşteri gruplarının sisteme dahil olması konusunda ComPay’in büyük katkısı olacaktır.
ComPay’de ödemede senkronizasyon ne kadar sürede tamamlanıyor? Malum e-ticarette saliselerin önemi var… Bu konuda bilgi verebilir misiniz?
ComPay müşteri rahatlığını ve kullanıcı deneyimini ön planda tutmak üzere yola çıkmış bir servis. O nedenle, online alışverişin doğasına ve hızına uygun bir hızda, müşteriyi bekletmeden işlemin tamamlanmasını sağlıyor. Kısacası, ComPay ile hesaptan ödeme, saniyeler içinde tamamlanıyor.
Kaç kişilik bir ekip ile yola çıktınız? Önümüzdeki dönemde ürün ve hizmet gamınızı genişletmeyi düşünüyor musunuz?
ComPay’in 5 kişilik yönetici ortak ekibi bulunuyor: İrfan Aslan, Celal Gürcüoğlu, Erman Çağıl, Mine Könüman, Engin Çelik.
Bununla birlikte Pazarlama Direktörü Neşen Yücel, İş Geliştirme ve Pazarlama Müdürü Reyhan Mertek’le birlikte toplamda 7 kişilik bir ekip tecrübeleriyle ComPay’in çalışmalarına katkı sağlıyor. Çok yakın gelecekte yeni ekip arkadaşlarıyla birlikte bu sayının artmasını bekliyoruz.
Ürün tarafında ise vizyonumuz bankaların ürün ve hizmetlerini online alışveriş dünyasında yeni ödeme aracı olarak kolayca kullanılmasını sağlamak. Bu kapsamda da çok yakında bankaların farklı ürün ve hizmetlerini ComPay platformu altında sunuyor olacağız. Ayrıca yurtdışındaki online alışverişlerde de ComPay ile ödeme yapılabilmesi için birçok global marka ile görüşmelerimiz devam ediyor.
Paylaşımların için teşekkür ederim. Başka eklemek istediğiniz bir konu var mı?
ComPay’in yola çıkış amacı tecrübeli ekibinin bilgisi ile değişen ve dönüşen pazar dinamiklerinde, müşteri ihtiyaçlarını tespit etmek ve ona en uygun çözümü en kısa sürede sunmak. İnnovasyon ve müşteriye duyarlılık bizim için her zaman ön planda. Müşteri derken, son kullanıcı da, bankalar da, e-ticaret firmaları da bizim müşterimiz, o nedenle bu farklı kitleleri memnun etmek üzere çalışıyoruz. Bunun için ciddi bir ön hazırlık döneminden geçtik, bu sohbeti biraz esprili kapatmak üzere sizinle bazı rakamları paylaşabiliriz. Bu güne dek 474 kez toplantıya gittik, bunlardan 331’i sadece banka ve iş yerleri ile. Her bir ziyaret için ortalama 25 km. yol yaptığımızı varsayarsak, müşterilerimizi dinlemek ve anlamak için 8275 km yol gitmişiz, her zaman da pazarı ve müşteri ihtiyaçlarını takip etmek ve öncü olmak için bu şekilde çalışacağız ve en iyi çözümü sunacağız.
Teşekkürler. Çalışmalarınızda başarılar dilerim. İlerleyen dönemde görüşmek üzere…