Sosyal Medya Beğenilerini Gösteren Kıyafet Askısı

O2 Business, İngiliz departman mağazası Tyrers’a, gerçek zamanlı sosyal medya beğenileri yardımıyla ürünlerin popüleritesini gösteren bir dijital kıyafet askısı yerleştirdi.

Perakendeciler, uzun zamandır online alışveriş deneyimini, fiziksel mağazalarına yansıtmanın yollarını arıyorlar. İnteraktif aynalar buna birer örnek. 1888’den beri varlığını koruyan tarihi bir İngiliz departman mağazası ise Noel öncesi beş canlı web yayını (feed) içeren dijital bir kıyafet askısı ile müşterilerini buluşturdu.

İngiltere’deki St. Helens isimli bir kasabada işletmelerin çoğu, O2 Business sayesinde dijital yapılandırmaya başvuruyor. O2’nin İşletme Direktörü Ben Down, “Dijitalleşmiş kasaba ve şehirler, diğerlerine oranla daha varlıklı olma eğiliminde.” diyor. St. Helens’teki yerel topluluğun birbiri ile daha bağlantılı olmasını sağlayan bu proje bu açıdan da önemli bir adım.

Tyrers’a yerleştirilmiş kıyafet askısında, her bir elbise kategorisi için hazırlanmış farklı göstergeler mevcut. Online kullanıcılar ürünleri Facebook ve Instagram’da “beğendikçe”, ilgili ürünün popüleritesine bağlı olarak gerçek zamanlı bir ölçer, yükselip alçalıyor. O2’nin araştırmaları, sosyal medya trendlerinin alışveriş yapanların ne aldığını belirlemede büyük rol oynadığını gösteriyor.

Umarız bu ilham verici projenin benzerlerini Türkiye’de de görürüz.

Etiketler