Gillette, Dollar Shave Club’ı Dava Etti

Bir Procter & Gamble markası olan tıraş bıçağı endüstrisi lideri Gillette, Dollar Shave Club’ı patent ihlali iddiası ile dava etti.

Dollar Shave Club, 2011 yılında kurulmuş ve Mart 2012’de abonelik hizmetini başlatmıştı. Bu hizmet, Gillette’e göre çok daha indirimli fiyatlı tıraş bıçaklarını, müşteriye posta ile iletmeye dayanıyor.

Gillette; Venus, Mach 3 ve Fusion model tıraş bıçaklarının dizaynında kullanılan patentin bir bölümünün ihlal edildiğini iddia ediyor. Dollar Shave Club, dava konusunda yorum yapmayı reddetti.

Dollar Shave Club‘ın abonelik hizmeti öyle hızlı büyüdü ki onu, endüstri devlerine rakip konuma getirdi. Şirketin CEO’su Michael Dubin, sonbahar itibari ile satış adedinde ikinci olan Schick’i geçtiklerini ve yıl sonuna kadar 140 milyon $ satış hedefine doğru yol aldıklarını söylüyor. Şirketin 2.4 milyon abonesi var ve WSJ, bunun 3 milyar $’lık Amerika tıraş bıçağı endüstrisinin %8’ini oluşturduğunu söylüyor.

Gillette; Dollar Shave Club ve benzer başka bir hizmet olan Harry’s ile rekabet etmek için bu yıl içinde kendi online abonelik planını piyasaya sürmüştü. Procter & Gamble’ın erkek bakım bölümünün 3. çeyrek net satışı, geçen yıla göre %14 azalarak 1.7 milyon $ ile tamamlandı. Gillette, bu bölümün içinde yer alıyor.

Dollar Shave Club’un kuruluşundan bu yana medya, şirketin Koreli tıraş bıçağı üreticisi olan Dorco’nun ürünlerini makyajlayıp sattığını iddia ediyor. Dollar Shave Club, bu ilişkiyi açık olarak doğrulamazken haber sitesi Re/code, Dorco’nun Dollar Shave Club’ın bir paydaşı olduğunu raporladı.

Gillette’ten bir temsilci, Dollar Shave Club’ın ürünlerinin kaynağı ile ilgili bir doğrulama almadıklarını söyledi.

Etiketler