NextCity Projesi ile Londralıların Hayatı Kolaylaşacak

Oyster card, Londra’da toplu taşımada kullanılan ve maliyet avantajı sağlayan bir kart. Kartın yaratıcıları, hatlarda sorun olduğunda kullanıcıları erkenden haberdar eden bir akıllı seyahat sistemi geliştiriyorlar.

NextCity adlı bu proje, biletleme sektörü devi Cubic Transportation System’in bu hafta içinde Clerkenwell’de açacağı inovasyon merkezinde çalışılacak fikirlerden bir tanesi.

NextCity; trenleri, yolları, bisikletleri ve yayaları kapsayan bir “tek hesap” sistemi olacak ve çevre dostu rotaları seçen kişileri ödüllendirecek. Seyahati en verimli şekilde gerçekleştirmek ve tıkanmaları önlemek amaçlanıyor. Bunun için, yoldaki durum ve kiralık bisiklet uygunluğu gibi, bugün için ilişkilendirilmemiş milyonlarca parça veriyi kullanacak. Cubic şirketinin, Londra’daki toplu taşımayı işletmek ve ücretini toplamak için 660 milyon £ değerinde 10 yıllık sözleşmesi bulunuyor.

NextCity, kişinin oturma yerine ihtiyaç duyup duymayacağı vb. durumları ve kişisel tercihleri de analiz ediyor. Bu anlamda Citymapper gibi uygulamalardan ayrışıyor.

Sistem, veriyi muhtemelen bir mobil uygulama ile iletecek. Örneğin, trafikte sıkışıp kalmış bir otobüs dolusu insan, her birinin yaşam tarzı ve tercihlerine göre özelleştirilmiş rota önerilerini mesajla alabilecekler.

Cubic’in dış işler direktörü Martin Howell: “Sistemden azami oranda faydalanabilmek için bazı bilgiler vermeniz gerekecek. Örneğin otobüse nerede inip nerede bineceğiniz gibi. Bu bilgiler ışığında, yolculuğa başlayacağınız zamanda oluşacak bir sorunu önceden görüp sizi haberdar edebileceğiz. Örneğin, o sabah yollarda bir sorun varsa, sizi her zamankinden erken uyandırıp 40 dakika içinde otobüse binmiş olmanız gerektiğini, yolda taşıt değiştirip başka bir otobüse geçmenizin avantajınıza olacağını mesajla iletebileceğiz.” diyor ve ekliyor: “Eğer şehir için faydalı bir şey yaparsanız, bir sonraki yolculuğunuzda iTunes hediye çeki veya ücretsiz biniş hakkı kazanmamanız için bir sebep yok.”

Cubic ayrıca, demiryolu şirketi Abellio ile Londra Stansted Havalimanı’nda İngiltere’nin ilk “konuşan bilet makinesi” denemesini yapıyor. Next Agent adlı makine, yolcuları HD ekran ve birden fazla dil konuşabilen asistan ile karşılıyor.

Etiketler