Foursquare’a Göre Online Alışveriş, Black Friday’de Mağaza İçi Trafiği Azalttı

Check-in uygulaması Foursquare, alışveriş sezonuna benzersiz bir bakış açısına sahip; zira kullanıcının yalnızca ne zaman alışveriş yaptığını değil, nerede ve nasıl yaptığını da takip edebiliyor.

Foursquare’in belki de bu yıl elde ettiği en çarpıcı data, insanların alışveriş yapmak için evden çıkmamaları. Foursquare ve lokasyon paylaşımı uygulaması Swarm’ın kullanıcıları arasında ölçülen perakende yaya trafiği, Black Friday sırasında %2’lik bir gerileme gösterdi. Bu veri online alışverişin giderek büyümeye devam ettiğinin bir kanıtı daha.

Foursquare’in COO’su Jeff Glueck Salı günü yayınladığı bir yazıda, “Araç satış bayileri ve gıda marketleri gibi kilit ve sağlam offline kategorilerini elediğimiz zaman, geçen yıla göre yaya trafiğinde %5’lik bir azalma görülmekte.” diyor.

İşte o infografik:

Foursquare_Black_Friday

Bazı perakendeciler, diğerlerine göre yaya trafiği açısından daha fazla darbe almış görünüyor. Giyim, büyük mağazalar (department store), elektronik perakende zincirleri, oyuncakçılar ve mobil telefon bayileri, Foursquare verilerine göre geçen yıla nazaran en çok yaya trafiği kaybetmiş olan kategoriler olarak öne çıkıyor.

Öte yandan büyük çaplı perakendeciler, kitapçılar ve gıda marketleri bu online tehdide karşı hala direnmekteler. Hatta bazıları, geçen yıla göre ayak trafiğinde artış bile göstermiş.

Foursquare_Black_Friday_

Glueck, “Big-box denilen büyük perakendeciler, özellikle tatil alışverişi sezonunda büyük çaplı indirimler ve kampanyalar sürerek avantajlarını korudular ve tüketicilere, ürüne dokunarak ürün ile bağ kurma fırsatı tanıdılar.” diyor. “Önümüzdeki tatil sezonu içerisindeki birkaç hafta boyunca bu avantaj daha da ön plana çıkacak, zira kargo indirimleri, sezonun son haftasında devreye giriyor.” eklemesinde de bulunuyor.

Etiketler