Facebook, Şirket Sayfalarında GIF Formatını Desteklemeye Başlıyor

1,3 milyarlık aktif kullanıcı sayısıyla Facebook, sosyal mecralar arasında başta geliyor. Kullanıcı sayısının çok olması ve reklam modellerinin de gelişmiş olması nedeniyle Facebook, markaların en çok yatırım yaptıkları sosyal ağlardan biri.

Son dönemlerde video içeriklere daha fazla değer veren ve Facebook üzerine yüklenen videoların organik erişimini daha da artıran mecra, şimdi de marka sayfalarında GIF formatını test ediyor.

Şirketler, Facebook sayfaları üzerinden GIF formatlı dosyalar paylaşabilecekler fakat bunun halen test aşamasında olduğunu belirtelim. Sosyal ağ, şu an birkaç marka ile beraber çalışarak GIF paylaşımların nasıl bir geri dönüş sağladığını, kullanıcı deneyimini nasıl etkilediğini ölçümlüyor.

Facebook GIF kullanımını geçtiğimiz Mayıs ayında tüm kullanıcılara açmıştı; ancak marka sayfalarında bu özellik kullanılmıyordu ve sadece giphy.com üzerindeki GIF’ler destekleniyordu. Her ne kadar GIF formatı desteklenmiş olsa da sadece Giphy üzerindeki GIF’lerin kullanılabilmesi ve kullanıcıların kendi GIF’lerini yükleyememesi Facebook için bir dezavantaj. Çünkü kullanıcıları bir bakıma kısıtlamış oluyor.

Facebook şu an Wendy’s, BuzzFedd ve Coca Cola’nın Brezilya’daki bir markası olan Kuat ile ilk GIF denemelerini de yapmaya başladı. Bu GIF’ler marka sayfalarında, öne çıkarılmış paylaşımlarda (boosted/promoted posts) gözükebilecekken sidebar reklamlarında kullanılamayacak. Bakalım Facebook bu kullanımı tüm markalara ne zaman açacak.

Etiketler