Samsung Electronics Türkiye Başkan Yardımcısı Tansu Yeğen ile Pazar Sohbeti

Hepinize merhaba. Bugün DigitalTalks Pazar Sohbetleri’nde Samsung Electronics Türkiye Başkan Yardımcısı Tansu Yeğen ile birlikteyiz.

Tansu Bey merhaba, iyi pazarlar dilerim. Sohbet davetimizi kabul ettiğiniz için öncelikle teşekkür ederim. Bize biraz Samsung Türkiye’den bahseder misiniz? Samsung özellikle akıllı cep telefonları ve tabletleri ile öne çıkıyor ama başka hangi ürünleriniz var pazarda? 

Öncelikle size ve tüm DigitalTalks okuyucularına iyi pazarlar dilerim. Dünyanın lider teknoloji şirketi olarak; her gün ilerleyen teknoloji dünyasının gelişimine katkı sağlıyoruz. insanların teknolojiden beklentilerini anlayarak, sahip olduğumuz vizyonla, geleceğe yön veren teknolojileri ve yenilikleri bugünden tasarlıyoruz.

Tüketici elektroniği tarafındaki bilgi birikimi ve yenilikçi bakış açımızı, kurumlara yönelik oluşturduğumuz ‘Yeni İş Deneyimi’ vizyonunumuzla kurumsal pazara taşıyoruz. Bu kapsamda  kurumların üretkenliğini ve karlılığını artıracak teknolojik ürün ve çözümlerimizi, konusunda uzman iş ortaklarımızla aralıksız şekilde sürdürüyoruz.

Samsung olarak güvenli iletişimden, akıllı baskı sistemlerine; endüstriyel görüntüleme teknolojilerinden, mobil cihazlar ve tabletlere; KOBİ’lerin BT alanındaki ihtiyaçlarına kadar, birçok alanda sunduğumuz yenilikçi çözümlerle; Eğitim, Perakende, Sağlık, Konaklama ve Ağırlama ile Lojistik ve Ulaşım  sektörleri başta olmak üzere, iş yaşamındaki farklı ihtiyaçları karşılıyoruz.

Daha sofistike ve yenilikçi deneyimler için doğru donanımları doğru yazılımlarla eşleştirmek konusunda uzman olan şirketimiz, fark yaratan ve kârlılığı artıran, kişiselleştirilmiş, kapsamlı ve etkileyici deneyimler sunuyor. Bu şekilde şirketimiz, işletmelerin teknoloji yoluyla müşterileriyle daha iyi bağlantılar kurabilmelerine imkan veren yeni iş standartları oluşturmasını da sağlıyor.

Kurumsal çözümlerimiz; entegrasyon, yönetim ve ölçeklenebilirlik açısından düşük maliyetli olmakla birlikte, şirketlere operasyonel verimlilik, üretkenlik ve daha akıllı iş yönetimi gibi değerli araçlar da sağlıyor.

Kurumsal pazarlama ve satış denilince Samsung Türkiye’nin tüm ürünlerinin bireyler dışındaki tüm yapılara (Büyük Şirketler, KOBİ’ler, Devlet Kurumları gibi) pazarlama ve satış faaliyetlerini mi düşünmeliyiz? Biraz bu konuda bilgi verebilir misiniz?

Samsung Kurumsal olarak, kurumların teknolojik dönüşümlerindeki açmazları ortadan kaldırıp, BT ürünlerinin kurumlardaki tüketicileştirilmesinin önünü açmayı hedefliyoruz. Türkiye’de yaşanan dijital ve sosyal dönüşüm sürecinin en önemli oyuncularından biri olmak adına müşterilerimize, tüm ihtiyaçlarını karşılayan cihazlarımız ve hizmetlerimizi uçtan uca sunmaya devam ediyoruz.

Yeni nesil kurumsal iş çözümleri, günümüz iş dünyasını da farklı bir konuma getiriyor. Kurumsal pazarda, yenilikçi bilgi sistemleri yönetimi ve stratejilerinin önemi her geçen gün daha da artıyor. Ancak konu teknoloji olduğunda, işletmeler için en önemli noktanın; deneyim, yönetilebilirlik, güvenlik ve yatırım getirisinden oluşan eksiksiz bir çözüm paketine sahip olmak olduğunu söyleyebiliriz. Bunun temel nedeni ise işletmelerin yeni bir teknolojiyi kendi uzmanlık alanında en iyi olmak amacıyla satın almasıdır. Biz de bu amaç kapsamında işletmelerin ihtiyaçlarını tam olarak karşılayacak çözümler öneriyoruz.

Ayrıca işletmelere en iyi müşteri deneyimini sunmak ve  iş ortaklarımızı desteklemek adına SEAP (Samsung Enterprise Alliance Program) ile de çok iyi bir ekosistem de yaratıyoruz.

Daha önceki değerli tecrübeleriniz ve mevcut göreviniz gereği eminim Türkiye’de birçok kurumu teknolojik açıdan gözlemleme şansınız olmuştur. Sizce Türkiye’de şirketler teknolojiye gerekli yatırımı yapıyor mu? Buradaki bilinç düzeyi sizce ne seviyede?

Türkiye’de önemli bir dönüşüm sürecinden geçmekteyiz. Hem bireysel tüketici, hem de kurumsal kullanıcılar olarak hayatlarımıza bu teknolojilerin getireceği değişikliklere hazır olmalıyız. Bu dönüşüm iyi algılanmalı ve günlük aktivitelerimizi sürdürme yöntemlerimizin değişmesine de bu anlamda hazır olmalıyız.

Türkiye’nin içinde bulunduğu konuma bakacak olursak; ülkemizin dahil olduğu bölgede hem teknolojik altyapısı hem de gelişim hızıyla bir rol model konumunda olduğunu söyleyebiliriz. Ayrıca genel olarak bakıldığında da; teknoloji ve iletişim sektöründe yaşanan değişim ve gelişmelerin ülkemizde de dünya ile aynı anda yaşandığını ve uygulamaya alındığına şahit oluyoruz.

Bazı kilit sektörler ve kamu başta olmak üzere kurumların rekabetçi piyasa şartlarında karlılıklarını ve üretkenliklerini artırmak için dijital dünyanın nimetlerinden faydalanmak adına çalışmalara başladığını görüyoruz. Özellikle; finans, eğitim, sağlık, perakende ve kamu sektörlerinde birçok firmanın bu konuda yetkinliğini artırarak, rekabetçi piyasada avantajlı bir hale gelmeye çalıştıklarını söyleyebiliriz. Kurumların dijital dönüşümünün sıkça konuşulmaya başlandığı şu günlerde Samsung olarak kurumlara rekabet avantajı sağlayacak, çalışan üretkenliğini artıracak teknolojik ürün ve çözümlerimizle kurumsal pazara hizmet ediyoruz.

Twitter hesabınızı takip ediyorum. Özellikle nesnelerin interneti (IoT) konusunda sık paylaşımda bulunuyorsunuz. Sizce önümüzdeki yılları teknoloji yönünden şekillendirecek ana faktörler neler olacak? Nesnelerin interneti de herhalde bu listede yer alıyor. Yorumlarınız nedir acaba?

Son dönemde mobil teknolojiler, entegre çözümler, sosyal ağlar, bulut bilişim ve giyilebilir teknolojilerin çok ön planda olduğunu söyleyebiliriz. Mobilitenin önemi ve değeri  hızla artmaya devam ederken, mobil cihazlarla ilgili hayatımızı kolaylaştıran, yenilikçi ürün ve hizmetleri de artan bir sıklıkta görüyoruz.

Nesneler arası iletişimin hızla arttığı ‘Nesnelerin Interneti’ (Internet of Things)  kavramının önem kazandığı bir döneme doğru ilerliyoruz. “Makineler arası iletişim” diye de adlandırabileceğimiz bu dönemle birlikte sadece insanlar değil, mobil cihaz ve makineler de birbiriyle iletişim halinde olacak. Zaten bizler de Samsung olarak nesnelerin interneti konusunda pazarda önemli bir etkinlik gösteriyoruz. Bağlantılı evler vizyonuyla akıllı cihazları bir araya getiriyor; özellikle güvenlik, enerji yönetimi, konum bazlı otomasyon ve sesli komut hizmetleri gibi konularda uzmanlaşıyoruz.

Toparlamak gerekirse; tüm bu gelişmeler ışığında, yetkin mobil cihazlarla birlikte tüm kullanıcı ve kurumların ihtiyaç duyacağı “Nesnelerin İnterneti” kavramına uyumlu çözümlere yatırım yapılması gerektiğini düşünüyoruz.

Tansu Bey kariyerinize baktığımız zaman üniversite mezuniyeti sonrası, 91 yılından itibaren, hep teknoloji odaklı firmalarda; HP, Microsoft, Apple, Turkcell, IBM ve Samsung gibi; yönetici olarak çalıştığınızı görüyoruz. Sizi teknolojiye çeken şey nedir?

Liseyi Alman Lisesi’nde okudum ve Alman Lisesi’nin bana kattığı en önemli şey, eğitimin ve gelişmenin yaşam boyu devam etmesinin gerekliliği düşüncesi olmuştur. Bu düşünce benim hayatımın ve kariyerimin gidişatına da yön vermiş oldu. Gelişmenin ve ilerlemenin heyecan verici hızda devam ettiği ve hiç durmadığı teknoloji sektöründe yer almam gerektiğine karar verdim. Zaten yeniliklere meraklı bir kişiliğim olduğumdan iş hayatıma kesinlikle bir teknoloji deviyle başlamalıydım. O dönem sunduğu teknolojiler ile adından çok söz ettiren Digital Equipment şirketinin satış ekibinde kariyerime başlamış oldum. Daha sonra HP, Microsoft, Apple, IBM gibi küresel şirketlerde önemli pozisyonlarda kariyerime devam ettim.

Şimdi ise teknoloji dünyasında doğu kültürünün yükselişini görüyoruz. Samsung’un sahip olduğu teknoloji vizyonu ve ürünleri, dünyanın gidişatına yön veriyor. Bende Türkiye’nin de dijital dönüşümüne katkı sağlayacağını düşündüğüm bu heyecan verici vizyonun hayata geçmesinde payıma düşeni yapmak adına ekibimle çalışmalarıma devam ediyorum.

Kurumların dijital dönüşümü konusunda önemli çalışmalar yaptığınızı biliyorum. Son olarak CDO Turkey Platformu’nun kurucu üyelerinden biri olduğunuzu gördüm. CDO nedir, kurumlar için ne anlam ifade etmektedir?

CDO Turkey olarak 2020 yılına kadar, Türkiye’de faaliyet gösteren her kurumsal şirkette, şirket yönetim kurulunda ya da şirket içerisinde genel müdür yardımcısı seviyesinde dijitalleşmeden sorumlu bir CDO (Chief Digital Officer / Dijital Dönüşüm Direktörü) olması misyonu ve vizyonu ile çalışmalarımızı başlattık. Önümüzdeki beş yıl içerisinde Türkiye’de belirli bir ölçeğin üstündeki her kurumda bir CDO olmasını hedefliyoruz.

CDO’yu şirket içinde yapılan tüm dijital işlerin patronu olarak tanımlamak mümkün. Ancak CDO, pozisyonu ve sahip olduğu nitelikleri itibariyle çerçevesi çizilmiş, limitleri belli bir alana sığdırılabilecek bir konum değil. Çünkü dijital işler dediğimiz zaman; pazarlamadan üretime, finansal süreçlerden İK’ya kadar içinde dijital bulunan her yapı günümüz kurumlarının çekirdeğine etki ediyor. Bu yüzden CDO’luk görevinin bazı zamanlarda CMO, CIO ve COO’lar tarafından icra edildiğini söyleyebiliriz.

Dünya dijitalleşirken, dijital dönüşüm, tüm kurumsal şirketler için daha da önem kazanıyor. Bu alana öncülük ve liderlik edecek yöneticiler yani CDO’ların (Chief Digital Officer-Dijital Dönüşüm Direktörleri) belirlenmesi, görev tanımlarının yapılması ve bu yeni oluşan pozisyonla ilgili farkındalık oluşturulması günümüz rekabetçi piyasa koşullarında öne çıkabilmek için son derece önemli. Bu sebeple Türkiye’deki kurumsal dijital dönüşümü hızlandırmak için CDO’lara büyük görev düşüyor.

Bildiğiniz gibi 2015 LYS sonuçları çok kısa bir süre önce açıklandı. Binlerce genç üniversitede okumaya başlayacak. Bu arkadaşlara gelecekleri ile ilgili 3 tavsiyede bulunacak olsanız bunlar neler olurdu?

Gençlere en önemli tavsiyem, yukarıda da belirttiğim gibi hayatı hiç bitmeyecek bir okulmuşçasına görüp gelişmeye ve öğrenmeye devam etmeleri olacaktır. Bunun yanında kalıplarını kırmalarını; dünyayı sadece mahallelerinden, okullarından ya da ülkelerinden ibaretmiş gibi görmemelerini; buldukları her fırsatta dünyaya açılmalarını tavsiyederim. Son olarak da kendi yeteneklerini keşfetmek için zaman ayırmalarını ve bu yeteneklerinin üzerine anlamlı bir hayat inşa etmek için çalışmalarını tavsiye ederim.

Değerli paylaşımlarınız için çok teşekkür ederim. Eklemek istediğiniz bir konu var mı acaba?

Çok teşekkür ederim. Herkese iyi pazarlar diliyorum.

Çok teşekkür ederim Tansu Bey. İlerleyen dönemde tekrar haberleşmek üzere. İyi pazarlar dilerim.

Etiketler