Geçtiğimiz Haftanın Öne Çıkan 9 Dijital Pazarlama İstatistiği

Geçtiğimiz hafta dijital pazarlama alanında birçok farklı konu ele alındı ve oldukça ilgili çekici istatistikler ve bilgiler ortaya çıktı. Şimdi gelin geçtiğimiz haftanın öne çıkan olaylarına bir göz atalım.

1. Heineken’in, James Murphy‘nin uzun yıllardır gündemde olan New York Metrosu’ndaki turnikelerin seslerini değiştirme projesine verdiği destek kapsamında paylaştığı aşağıdaki video Twitter üzerinde 1,1 milyon kez etkileşime girdi. Bu video yüzde 14’lük etkileşim oranına ulaşarak oldukça başarılı oldu.

2. Geçtiğimiz hafta Afrika’nın sembollerinden biri haline gelen Cecil isimli aslanı öldüren dişçi, bir anda internet üzerinde birçok tepkinin doğmasına neden olmuştu. Olayın büyüklüğünü daha iyi gözler önüne sermek için Amobee Brand Intelligence bir araştırma yaptı ve olayın ilk gününde Cecil ile ilgili 672 bin tweet atıldığı ortaya çıktı. #CecilTheLion hashtagi ise toplamda 2 milyar gösterim aldı.

3. Amerika’daki 10 büyük reklam ajansından 8’ini takip eden Standart Media Index’in raporuna göre, dijital reklam harcamaları geçtiğimiz Ekim ile Haziran arasında yüzde 16 artış gösterdi. SMI’nin belirttiğine göre bu artış bir önceki yıla göre (YoY) 3 milyar dolara tekabül ediyor.

4. Fransa’daki mobil reklam harcamaları 2015’in ilk yarısında bir önceki yıla kıyasla yüzde 63 artış gösterdi. Mobil, 91 milyon €’luk hacmi ile dijital harcamaların yüzde 21’ini oluşturuyor.

5. Imgur, aylık 150 milyonda fazka aktif kullanıcıya sahip. Bu kullanıcıların büyük bir çoğunluğunu gençler ve erkekler oluşturuyor. Imgur kullanıcılarının yüzde 75’i 35 yaş altında bulunurken, yüzde 60’lık bölümü ise 18 ile 24 yaş arasında. Böyle genç bir kitleye sahip olması birçok markayı, Imgur üzerinde iletişim stratejileri geliştirmeye yönlendiriyor.

6. Geçtiğimiz yıla kıyasla Twitter’ın ikinci çeyrekteki reklam satış gelirleri yüzde 63 artış gösterdi. Ancak bu yatırımcılar için yeterli gelmiyor. Şirket yatırımcıları sosyal ağın daha hızlı bir şekilde yeni kitlelere ulaşmasını istiyor. Bu konu hakkında şirketin geçici CEO’luğunu yapan Jack Dorsey de memnuniyetsizliğini dile getirmişti. Yazıyı buradan okuyabilirsiniz.

7. Facebook’un mobil kullanıcılarının sayısı şu an 1,3 milyara ulaşmış durumda. Bu sayıyı Twitter ile kıyasladığımızda, Facebook’un sadece mobil kullanıcı sayısı, Twitter’ın aylık aktif kullanıcı sayısında 1 milyar daha fazla.

8. Facebook’un ikinci çeyrek sonuçları beklentileri karşıladı. Şirketin toplam geliri 4,04 milyar dolara ulaşırken, toplam karı ise 719 milyon dolar olarak açıklandı. Reklam gelirleri geçtiğimiz yıla kısayla yüzde 43 artarak 3,83 milyar dolar seviyesine ulaştı.

9. Tatil sezonunda kimler denize veya havuza giderken Snapchat desenli bir havlu almayı düşünür bilmiyoruz; ancak bu havluyu almak isterseniz Amazon’u ziyaret edebilirsiniz. Havlunun fiyatı ise 24,99 dolar. Los Angeles merkezli sosyal medya şirketi reklamverenlerle işbirliği yaparak büyük paralar kazanmayı planlarken, markalı ürün satışından da ekstra gelir etmeyi amaçlıyor.

Etiketler