Dijital Reklam Yatırımları 2014 Yılında 1,4 Milyar TL’ye Ulaştı

IAB Türkiye, 2014 yılı dijital reklam yatırımlarını açıkladı. Açıklanan rakamlara göre dijital reklam yatırımları, 2014 yılında 2013 yılına göre %20,5 oranında artarak 1.409 milyon TL’ ye ulaştı. 2014 yılı yatırımlarında 2013’e oranla en çok artış görülen kategoriler ise %57,7 ile mobil gösterim reklamları ve %44,9 ile video reklamları oldu.

Display reklam yatırımlarının 2014 yılında toplam değeri 520 milyon TL’ye ulaştı. Display reklamlar kategorisinde en büyük artış 353 milyon TL ile gösterim ya da tıklama bazlı reklam yatırımlarında görüldü. Video reklam yatırımları 101 milyon TL olarak gerçekleşirken, sponsorluk reklam yatırımları 40 milyon TL’ye, gelir paylaşımlı reklam yatırımları ise 27 milyon TL’ye ulaştı.

2014 Digital Reklam Yatırımları2014 yılı yatırımlarında 2013’e kıyasla en çok artış görülen kategoriler ise mobil gösterim reklamları (%57,7) ve video reklamları (%44,9) oldu. Arama motoru reklam yatırımları 2014 yılı toplamında 733 milyon TL’ye ulaşırken, arama motoru reklam yatırımlarının alt kategorilerinde yer alan ücretli sıralama 492 milyon TL’ye, arama motoru görüntülü reklam yatırımları ise 241 milyon TL’ye çıktı. Mobil reklam yatırımları kategorisinde yer alan, mobil gösterim reklam yatırımlarında 26 milyon TL’ye, mobil opt-in SMS/MMS yatırımlarında ise 32 milyon TL’ye ulaşan bir büyüme gözlemlendi. Kategori toplamı 2014 yılında 58 milyon TL’ye yükseldi. IAB Türkiye‟nin 2014 yılı dijital reklam yatırımları verilerine göre, internet ilan sayfası reklam yatırımları 84 milyon TL’ye ulaştı. Giderek büyüyen e-posta ve oyun içi reklamlar ise 2014 yılında 6’şar milyon TL oldu.

IAB Türkiye‘nin yeni Başkanı Dr. Mahmut Kurşun bu çerçevede şunları paylaştı: “PWC Global Entertainment ve Media Outlook Raporu 2013-2018 arasında dünya reklam yatırımlarının, yıllık ortalama %4.4 büyüme ile 515 milyar $’dan 640 milyar $’a çıkacağını öngörüyor. İnternet büyüme oranı ise, ortalamanın 2.4 katı olarak, yani %10.7 olarak öngörülmüş. Türkiye’de son 3 yıla ait veriler incelendiğinde aynı katsayı karşımıza çıkıyor. Yani dijital, pazarın genel ortalamasının 2 katından daha fazla bir büyüme seyri izliyor. Bu trendin süreceğini ve mevcut durumda %18-20 olan pazar payının %23-%24’lere kadar çıkacağını tahmin ediyorum.”

Etiketler