İngiltere’deki Neobanklar, Piyasa Payını Geleneksel Bankalardan Alıyor

Dijital rakipler, İngiltere’deki geleneksel banka devlerinin hakimiyetini yavaş yavaş azaltıyor. Britanyalıların yüzde dokuzu artık bir neobank’ın banka kartını ana banka kartı olarak kullanıyor.

Yalnızca dijital finansal hizmet sağlayıcıları – Monzo, Starling, Revolut gibi neobanklar ve Klarna gibi fintech’ler dahil – RFI Global’in 4.000 kişiyle yaptığı bir ankete göre, İngiltere’deki yetişkinler arasında erişimlerini 2018’de %16’dan 2024’te %50’ye genişletti.

Bu kişilerin birçoğu, bu yeni nesil hizmet sağlayıcılarını ana bankaları olarak da kullanıyor: ana banka kartını bir neobankta tutan katılımcıların oranı, 2020 sonunda %1’den 2024 sonunda %9’a yükseldi.

Aynı dönemde, “Büyük Altı” bankanın pazar payı %85’ten %71’e düştü. Neobank kullanıcıları ayrıca, geleneksel rakiplerine kıyasla banka kartlarında %20 daha fazla harcama yapıyor.

RFI Global Grup Direktörü Hubert Petka, “Nereye bakarsanız bakın, neobanklar sistemin giderek daha büyük bir parçası haline geliyor. Gelişmiş dijital yetenekleri ve kolaylıkları nedeniyle GenZ ve milenyallar gibi genç nesiller arasında oldukça popülerler,” diyor.

Araştırma, İngiltere’deki tüketicilerin yaklaşık yarısının, artan hane harcamalarını ve beklenmedik maliyetleri karşılamak için birikimlerine başvurduğunu gösteriyor ki bu, son on yılın en yüksek oranı. Bir diğer çeyreklik kesim ise, bu yıl artan maliyetleri karşılamak için daha fazla krediye erişmek zorunda kalacaklarını belirtiyor – bu da ek kredi kartları açmak veya “Öde Sonra Al” (BNPL) hizmetlerini kullanmak anlamına geliyor.

10 kişiden 1’inden fazlası, yaşam maliyetlerini karşılamak için BNPL’yi kullanırken, üçte biri BNPL’yi kredi kartlarıyla birleştiriyor.

İngilizler, cazip tekliflerden yararlanmak ve nakit bonuslar, faiz ve diğer avantajlar gibi ödüllere erişmek için banka değiştirme konusunda giderek daha rahat hale geliyor. Önümüzdeki 12 ay içinde ana mevduat hesaplarını değiştirmeyi ciddi şekilde düşünen tüketicilerin yarısı, teşvikler veya daha iyi ödüller nedeniyle bunu yapmayı planlıyor.

Petka, “Şiddetli rekabet ortamında, bankalar tüketicileri kazanmak için çabalarını artırdı. Bu cazip ödüller, tüketici sadakati ve bağlılığı manzarasını yeniden şekillendiriyor,” diye ekliyor.

Etiketler