
HSBC, para transferi devi Wise’a uygun bir rakip olmayı amaçlayan uygulaması Zing’i kapatıyor.
Geçen yıl Ocak ayında büyük bir heyecanla piyasaya sürülen Zing, bankanın FX ve ödemeler direktörü James Allan tarafından kurulmuş ve bir e-para kuruluşu olarak tescil edilmişti. Uygulama ve beraberindeki banka kartı, kullanıcıların 10’dan fazla farklı para biriminde fon tutmalarına, 30’dan fazla para biriminde para göndermelerine ve dünya çapında 200’den fazla ülke ve bölgede işlem yapmalarına olanak sağlıyordu. Projenin teknoloji ortakları arasında Visa, Currrency Cloud ve Tink yer alıyordu.
Reuters’in haberine göre, işletmeyi kapatma kararı muhtemelen 400 kişinin işini kaybetmesine yol açacak.
Banka sözcüsü yaptığı açıklamada, “HSBC Grubu bünyesinde Zing’in stratejik olarak gözden geçirilmesinin ardından ve dikkatli bir değerlendirmeden sonra, Zing’i kapatma ve temel teknoloji platformunu HSBC’ye entegre etme kararı aldık” dedi. “HSBC, açık bir rekabet avantajına sahip olduğu ve müşterilerimizi büyütmek ve desteklemek için en büyük fırsatlara sahip olduğu alanlarda liderliğini ve pazar payını artırmaya odaklanmıştır.”
HSBC’nin yeni patronu Georges Elhedery, Zing’e daha fazla yatırım yapmayı sermayenin verimsiz kullanımı olarak değerlendirirken, doğrudan rakibi Wise kâr ve müşteri sayısını artırarak güçlendi. Wise’ın gömülü bankacılık platformu da Morgan Stanley ve Standard Chartered gibi büyük bankacılık kuruluşlarını bünyesine katarak bankacılık sektöründe ilerleme kaydediyor.
Bir Finextra blog yazısında HSBC’nin eski COO’su Ritesh Jain şu perspektifi sunuyor: “Zing’in Wise ve Revolut ile doğrudan rekabet etme girişimi, aslında benzersiz bir değer önerisi oluşturmakta zorlanan bir ‘me-too’ ürünüydü. Tüketicilerin hız, şeffaflık ve düşük maliyetli hizmetler beklediği bir pazarda, yalnızca mevcut teklifleri kopyalamak nadiren işe yarar. Zing net ve yenilikçi bir üstünlükten yoksundu ve bu olmadan hiçbir pazarlama veya genişleme planı başarılı olmasına yardımcı olamazdı. Bankaların, fintech alanında mevcut durumda rekabet etmenin yeterli olmadığını, pazarın nereye doğru gittiğini öngörmeleri gerektiğini anlamaları gerekiyor.”
Zing’in başarısızlığının daha geniş bir sorunun altını çizdiğini söylüyor: mesele sadece bir ürün piyasaya sürmek değildi. Bu, eski bir çerçeve içinde yeni bir şey inşa etmek, riskten kaçınan yatırımcıları yönetmek ve gelişen düzenlemelere uymakla ilgiliydi – hepsi bu tür zorluklarla tartılmayan çevik fintechlerle rekabet ederken.