SoftBank destekli Swiggy, halka arz için Perşembe günü evraklarını teslim ederken, yemek teslimat firması Hindistan’ın bu yılki en büyük listelemelerinden birinde yükselen bir borsadan yararlanmaya çalışıyor.
Şirket taslak izahnamesinde, Swiggy’nin 37,5 milyar rupi (448,56 milyon $) değerinde hisse satacağını; Prosus, Accel India ve Tencent Europe’un da aralarında bulunduğu mevcut hissedarların ise yaklaşık 185,3 milyon hisse satacağını belirtti.
Konuyla ilgili doğrudan bilgi sahibi olan kaynak, Bengaluru merkezli girişimin arz yoluyla 15 milyar dolarlık bir değerleme hedeflediğini söyledi.
Swiggy’nin 2022 yılında varlık yönetimi şirketi Invesco tarafından yönetilen son finansman turunda değerlemesi 10,7 milyar dolar seviyesindeydi.
Swiggy, Reuters’in yorum talebine hemen yanıt vermedi.
Şirket, Hindistan’ın çevrimiçi yemek teslimatları sektöründe Zomato ile rekabet ediyor ve rakipleri bakkaliye ürünlerinden daha yüksek marjlı elektronik ürünlere kadar her şeyi 10 dakika içinde teslim etmek için yarışırken, hızlı ticaret işini güçlendirmek istiyor.
LSEG verilerine göre halka arz, Hindistan borsalarının son dönemde rekor seviyelere yükseldiği ve yaklaşık 235 şirketin 8,6 milyar dolardan fazla – geçen yıl toplanan miktarın iki katından fazla – para topladığı bir döneme denk geliyor.
Swiggy’nin piyasaya çıkmak için iyi bir zaman seçtiğini söyleyen WealthMills Securities hisse senedi stratejisti Kranthi Bathini, halka arzlara yönelik yatırımcı duyarlılığının güçlü olduğunu belirtti.
Bathini, “Yakın geçmişte Zomato’nun gösterdiği üstün performans nedeniyle yatırımcıların da ekstra ilgisini çekecektir.” dedi.
İzahnameye göre şirket halka arzdan elde edeceği geliri hızlı ticaret işine yatırım yapmak, daha fazla depo açmak, borç ödemek ve teknoloji altyapısını güçlendirmek için kullanmayı planlıyor.
Şirket 30 Mart 2024’te sona eren finansal yılda 23,5 milyar rupi (Yaklaşık 280 milyon dolar) net zarar açıkladı ve bu rakam bir önceki yıla göre yaklaşık %44 daha azdı. Gelir ise yaklaşık %36 artışla 112,47 milyar rupiye ulaştı.
Yemek teslimatı hala tüm gelirlerin yaklaşık yarısını getirirken, Swiggy, Zomato gibi, 2024 mali yılında gelirini ikiye katlayarak 9,79 milyar rupiye çıkaran hızlı ticaret işine büyük bahisler koyuyor.
Ağustos ayında yayınlanan bir UBS notuna göre, Swiggy’nin Instamart’ı hızlı ticaret segmentinde %20-25’lik tahmini pazar payı ile Zomato’nun sahip olduğu %40-45’lik Blinkit’in ardından Hindistan’ın 2 numarası konumunda.
Temmuz 2021’de halka açılan Zomato’nun hisseleri bu yıl iki kattan fazla arttı ve şirketin değeri yaklaşık 30 milyar dolara ulaştı.
Bir başka hızlı ticaret şirketi olan Zepto da kısa süre önce 340 milyon dolar toplayarak 5 milyar dolar değere ulaştı. Diğer rakipler arasında Tata Group’un BigBasket’i ve Walmart’ın sahibi olduğu Flipkart’ın Ağustos ayında piyasaya sürdüğü hızlı ticaret hizmeti “Minutes” yer alıyor.