Google, Arama’daki Yapay Zeka Yanıtlarını Yeni Ülkelere Taşıyor

Google’ın ana şirketi Alphabet, Perşembe günü yaptığı açıklamada, arama sorguları için yapay zeka tarafından oluşturulan özetleri, sorunlu bir lansmanın ardından bazı yetenekleri kullanımdan kaldırdıktan sadece iki ay sonra altı yeni ülkeye genişlettiğini duyurdu.

Arama devi, geleneksel web bağlantılarından önce bir arama sonuçları sayfasının üstünde görüntülenen AI Genel Bakışlarını (AI Overviews), sınırlı bir önceki sürümü denemek için bir yıl harcadıktan sonra Mayıs ayında tüm ABD kullanıcılarının kullanımına sundu.

Bu özellik, yapıştırıcının malzeme olarak listelendiği bir pizza tarifi ve eski ABD Başkanı Barack Obama’nın Müslüman olduğunu yanlış bir şekilde belirten bir cevap gibi gerçekte doğru olmayan cevapların ekran görüntülerinin internette dolaşmasının ardından geniş çapta eleştirildi.

Google “tuhaf ve hatalı genel bakışları” kabul etti ve Mayıs ayı sonunda bir blog yazısıyla üründe yapılan güncellemeleri duyurdu. Hangi sorguların yapay zeka yanıtlarını göstereceğine dair kısıtlamalar ekledi ve Reddit gibi web sitelerinden kullanıcı tarafından oluşturulan içeriğin yanıtlar için kaynak materyal olarak hizmet etmesini engelledi.

Google’da kıdemli bir ürün müdürü olan Hema Budaraju Çarşamba günü Reuters’a verdiği bir röportajda “Kalitenin sadece geliştiğini söylemek için yeterli kanıtım var.” dedi.

Budaraju, Google’ın dahili olarak topladığı ve bu özelliğe erişimi olan kullanıcıların olmayan kullanıcılara göre daha yüksek memnuniyet düzeyleri bildirdiklerini ve daha uzun, daha spesifik sorgular için arama yaptıklarını gösteren verilere işaret etti.

AI Overviews şimdi Brezilya, Hindistan, Endonezya, Japonya, Meksika ve İngiltere’ye Portekizce ve Hintçe gibi yerel dillerde geliyor.

Google ayrıca özelliğe daha fazla köprü ekliyor. Web siteleri, yapay zeka tarafından oluşturulan cevabın sağ tarafında görüntülenecek.

Şirket ayrıca Perşembe günkü bir blog yazısında, “ilgili web sitelerine trafik çeken yaklaşımlara öncelik verme” çabasının bir parçası olarak, doğrudan genel bakış metnine bağlantılar ekleyecek bir başka güncellemeyi dahili olarak test ettiğini belirtti.

Güncellemeler, medya endüstrisinin bir yıldan uzun bir süredir dile getirdiği, yapay zeka tarafından oluşturulan arama özelliğinin medya şirketlerine sitelerine yönlendirme trafiğine mal olabileceği yönündeki endişelerin ortasında geldi. Budaraju, yeni güncellemenin Google, tüketiciler ve yayıncılar için “üç yönlü bir fayda” sağlayacağını söyledi.

Geçtiğimiz hafta bir ABD yargıcı Google’ın arama alanında yasadışı bir tekel olduğuna hükmederek Alphabet’in bölünmesine yol açabilecek bir davanın önünü açtı. Yalnız Microsoft destekli OpenAI gibi rakiplerin yapay zeka gelişmeleri daha da büyük bir tehdit oluşturabilir.

Etiketler