AB Komisyon Üyesi Jourova, Yapay Zekâ Tarafından Üretilen İçeriğin Etiketlenmesi Gerektiğini Söylüyor

Avrupa Komisyonu başkan yardımcısı Vera Jourova Pazartesi günü yaptığı açıklamada, ChatGPT ve Bard gibi dezenformasyon üretme potansiyeline sahip yapay zeka araçlarını kullanan şirketlerin, sahte haberlerle mücadele çabalarının bir parçası olarak bu tür içerikleri etiketlemeleri gerektiğini söyledi.

Geçtiğimiz yılın sonlarında tanıtılan Microsoft destekli OpenAI’nin ChatGPT’si tarihin en hızlı büyüyen tüketici uygulaması haline geldi ve teknoloji şirketleri arasında üretici yapay zeka ürünlerini piyasaya sürmek için bir yarış başlattı.

Ancak teknolojinin potansiyel suistimali ve kötü aktörlerin ve hatta hükümetlerin bu teknolojiyi eskisinden çok daha fazla dezenformasyon üretmek için kullanabileceği yönündeki endişeler giderek artıyor.

Jourova bir basın toplantısında: “Microsoft için Bingchat, Google için Bard gibi üretken yapay zekayı hizmetlerine entegre eden şirketler bu hizmetlerin kötü niyetli aktörler tarafından dezenformasyon üretmek için kullanılmaması adına gerekli önlemleri almalıdır.”

“Yapay zeka tarafından üretilen dezenformasyonu yayma potansiyeline sahip hizmetleri olan imzacı şirketler de bu tür içeriği tanıyacak ve kullanıcılara açıkça etiketleyecek teknolojiyi uygulamaya koymalıdır.” ifadesinde bulundu.

Jourova, dezenformasyonla mücadele için AB Uygulama Kurallarına imza atan Google, Microsoft ve Meta Platformları gibi şirketlerin Temmuz ayında bu konuyla mücadele etmek için uygulamaya koydukları tedbirler hakkında rapor vermeleri gerektiğini söyledi.

Jourova, geçen hafta Kurallar’dan (the Code) ayrılan Twitter’ı daha fazla düzenleyici inceleme beklemesi konusunda uyardı.

“Twitter tüzüğü terk ederek çok fazla dikkat çekti bu yüzden eylemleri ve AB yasalarına uyumu güçlü ve acil bir şekilde incelenecek.” dedi.

Etiketler