Grab’ın Teslimat İşindeki Satışların Düşmesi Artan Kârlılığı Gölgede Bıraktı

Grab Holdings Ltd Perşembe günü yaptığı açıklamada, Ramazan ayının erken başlamasının teslimat işindeki satışları olumsuz etkilediğini, bunun da olumlu bir çeyreğin parlaklığını azalttığını belirtti ve Güneydoğu Asyalı şirketin hisseleri %10 düştü.

Grab’ın en büyük teslimat işindeki toplam platform satışları, Ramazan oruç döneminin erken başlaması ve pandemiden bu yana hareketlilik kısıtlamalarının olmadığı ilk Çin Yeni Yılı nedeniyle Mart çeyreğinde %9 düştü.

Ancak şirketin finans başkanı Peter Oey, bir röportajda “yılın ikinci yarısının teslimat işi için daha güçlü olmasını” beklediğini söyleyerek birim için olumlu bir tavır sergiledi.

Süper-uygulama operatörü, birkaç ay içinde, bulut faturasının azaltılması ve bazı roller için işe alımın dondurulması gibi önlemlerle bir maliyet düşürme hamlesine girişti. Ayrıca, tüketici ve çalışan teşviklerine yönelik harcamaları da azalttı.

Daha düşük teşvikler, teslimat işinin gelirini üç katına çıkararak 275 milyon dolara ulaşmasına yardımcı oldu ve bu da Visible Alpha konsensüs tahminlerini aştı.

Toplam gelir ise iki kattan fazla artarak 525 milyon dolara ulaştı ve 504,3 milyon dolar olan beklentilerin de üzerinde gerçekleşti.

Oey, sekiz ülkede faaliyet gösteren Grab’ın “temel pazarlarda” hem araç paylaşımı (rideshare) hem de teslimat hizmetlerinde pazar payını artırdığını belirtti.

Visible Alpha’ya göre, Grab’ın en büyük ikinci işi olan araç paylaşımı işindeki gelir Mart çeyreğinde %72 artarak 194 milyon dolara yükseldi, ancak 195.2 milyon dolarlık ortak tahmine ulaşamadı.

Grab, bir yıl önceki 287 milyon dolarlık zarara kıyasla bu dönemde 66 milyon dolarlık düzeltilmiş işletme zararı açıkladı.

Alētheia Capital Tüketici ve İnternet Başkanı Nirgunan Tiruchelvam, “Elde edilen sonuçlar, mobilite segmentinin yeniden açılışın meyvelerini topladığı tezimizi destekliyor. Şirketin olası bir satın alma yoluyla değer teklifini geliştirmesini bekliyoruz.” açıklamasında bulundu.

Etiketler