Netflix’e Reklam Geliyor

Yıllarca reklamlara direndikten sonra Netflix, hizmetine reklamları ekliyor.

Netflix eş CEO’su Ted Sarandos geçtiğimiz günlerde yaptığı açıklamada, şirketin reklam destekli ve daha düşük fiyatlı bir abonelik modelini test etmeye başlayacağını doğruladı. Sarandos, uluslararası reklam festivali Cannes Lions’da yaptığı konuşmada, yayın şirketinin reklam dünyasına girişini kolaylaştırmak için birden fazla potansiyel ortakla görüştüğünü söyledi. Bu iş ortakları arasında Comcast, NBCUniversal ve Google bulunuyor.

Sarandos’un açıklaması, Netflix için zorlu geçen bir yılın ortasında geldi. Eğlence hizmetleri arasındaki rekabet kızıştıkça yayın devi, on yıl içinde ilk kez abone kaybetti, şifre paylaşımını engellediği için tepkiyle karşılaştı ve 150’den fazla çalışanını (veya küresel işgücünün yaklaşık %1,5’ini) işten çıkardı.

Sarandos, “Hey, Netflix benim için çok pahalı ve reklamları umursamıyorum.” diyen büyük bir müşteri segmentini yok saydık. Bir reklam modeli ekliyoruz. Bugün bildiğiniz haliyle Netflix’e reklam eklemiyoruz.” dedi.

Netflix eş CEO’su Reed Hastings, Nisan ayında ilk çeyrek finansal açıklamasında, reklamların önümüzdeki bir veya iki yıl içinde yolda olabileceğini öne süren planı paylaşmıştı. Hastings, “Netflix’i takip edenler, reklamcılığın karmaşıklığına karşı olduğumu ve aboneliğin basitliğinin büyük bir hayranı olduğumu bilir. Ancak bunun hayranı olduğum kadar, tüketici seçiminin daha büyük bir hayranıyım. Daha düşük fiyata sahip olmak isteyen ve reklama karşı toleransı olan tüketicilerin istediklerini elde etmelerine izin vermek çok mantıklı.” demişti.

Ardından New York Times, Mayıs ayında Netflix’in çalışanlarına reklam tabanlı bir planın beklenenden daha erken bir zamanda yani yıl sonuna kadar başlatılabileceğini söylediğini duyurmuştu.

Netflix, 2022’nin ilk üç ayında 200.000 abone kaybetmiş ve Nisan tarihli hissedar mektubunda daha büyük kayıpların geleceğini öngörmüştü. Şirketin hisse senedi fiyatı bu yıl %70’den fazla düşerken (S&P 500’ün %21’lik düşüşüne kıyasla), piyasa değerinden yaklaşık 70 milyar dolar kaybetti ve hissedarları, Netflix’in yatırımcılarını azalan abone büyümesi konusunda yanlış yönlendirdiğini iddia ettikleri bir dava açmaya sevk etti. 

Şimdi Netflix’in umudu, reklamları getirerek daha fazla gelir elde etmek. Ve elbette yalnız değil. Hulu ve HBO Max gibi rakipleri halihazırda reklam olmayan hizmetlerinden daha ucuz fiyata reklam tabanlı planlar sunarken, Disney+ Mart ayında 2022’nin sonlarında reklam destekli bir abonelik modeli yayınlayacağını duyurdu.

Netflix’in mevcut aylık abonelik modeliyle, ABD’deki aboneler hesaplarını aynı anda bir, iki veya dört ekranda kullanabiliyor ve ücretler mevcut ekran sayısına göre 9,99 ile 19,99 ABD Doları arasında değişiyor. Yeni reklam destekli model, biraz daha az ödeme karşılığında reklam izlemek isteyen aboneler için nispeten düşük fiyatlı bir seçenek yaratacak.

Etiketler