Banyo Ürünleri İçin Yeniden Doldurulabilir Çözümler Üreten Girişim

900.care

Bir Fransız güzellik girişimi kullanımı kolay ve katı ürünlerle yeniden doldurulabilir özelliklere sahip kap (konteyner) ve ürün geliştiriyor.

Çoğu insan plastik tüketimini azaltmaya çalışıyor ancak bunu yapmak her zaman kolay olmuyor. Örneğin, çoğu insan boş şampuan, saç kremi, diş macunu vb. paketlerini atıyor veya geri dönüşüme veriyor – sırf aynı ürünleri yeniden satın almak için. Bir Fransız girişimi, yeni ürünlerle doldurulabilen kaplar ile bu alışkanlığı değiştirmeyi umuyor. Sistemlerini diğer yeniden doldurulabilir çözümlerden farklı kılan şey, tüm ürünlerin katı olması ve bu da nakliye ve doldurmayı çok daha kolay hale getiriyor.

Bir seferde banyoda geçirilen ortalama saniye sayısına gönderme yaparak 900.care adını alan şirket, 2020 yılında Fransız kitle fonlaması sitesi Ulule’de bir kampanya başlatmıştı. Kurucular, satış öncesi hedeflerini yüzde 13.000 oranında aşınca doğru yolda olduklarını anladı. 2021’in ortalarında marka, 135 Monoprix mağazasında satılıyordu ve bu gelişme, şirketin, 10.000.000 € sermaye toplayarak üretimi artırmasına ve fiyatları yüzde 40 düşürmesine olanak sağladı.

Duş jeli, diş macunu ve deodorant için birer tane olmak üzere üç renkli konteyner var: Her bir konteyner, top şeklinde duş jeli, pastil şeklinde diş macunu ve stick deodorant olacak şekilde 900.care’in katı ürünleriyle yeniden doldurulabiliyor. Duş jeli ve diş macunu suyla temas ettiğinde köpürecek şekilde tasarlanmış. Yeniden doldurulabilir malzemelerin katı biçimde olması hem üretimde hem de nakliyede israfı önlüyor, tasarruf sağlıyor.

Kaplar plastikten yapılmış olsa da 900.care bunun aslında çevre dostu bir seçim olduğunu söylüyor. Kullanılan plastik geri dönüştürülmüş ve yeniden geri dönüştürülebilir nitelikte. Ayrıca uzun süre dayanacak kadar sağlam ve nakliyeden kaynaklı emisyonları minimumda tutacak kadar da hafif. Üstelik şirketin işleri basitleştirme mesajıyla da örtüşüyor. Kurucu ortak Thomas Arnaudo, “900.care’de yaklaşımımız kendini beğenmiş değil. Herkese, özellikle ailelere hitap eden eğlenceli, mutlu, eğlenceli içeriklere önem veriyoruz. Markamız herkes için ve kesinlikle statü odaklı değil. Hatta logomuz ürünlerimizde görünmeyecek şekilde gizli.” diyor.

Etiketler