Adidas, Kadınların İçinde Yüzeceği Bir Reklam Panosu Yarattı

Adidas’ın yeni reklam kampanyası, Birleşik Arap Emirlikleri’ndeki kadınları benzersiz bir reklam panosuyla yüzmeye teşvik ediyor

Adidas, Orta Doğu’da daha fazla kadını yüzmeye teşvik etmek istiyor. Yakın tarihte yapılan bir anket, güzel plajların fazlalığına rağmen BAE’deki kadınların yalnızca yüzde 12’sinin mayo giydiğinde rahat olduğunu ve 18-42 yaşlarındaki kadınların yüzde 59’unun medyanın yarattığı kadın yüzücü vücudu algısının ulaşılamaz olduğunu düşündüğünü ortaya koydu. Bu nedenle, Adidas kapsayıcı mayo koleksiyonunu piyasaya sürdüğünde, farklılığın benimsenmesini teşvik etmek için bir kampanya yaratmaya karar verdi.

Adidas kampanya üzerinde Havas Middle East reklam ajansı ile çalıştı. Kampanya, Havas Middle East kreatif direktörü Joao Medeiros’un “hem bölgeden hem de dünyadan, her kesimden kadının yüceltilmesi” olarak tanımladığı Beyond the Surface adlı özel yapım bir filmi içeriyor. Ayrıca ajans, Dubai’nin en popüler halk plajlarından birinde “sıvı bir reklam panosu” oluşturdu.

İlan panosunun amacı, Adidas’ın sporu olabildiğince kapsayıcı hale getirme taahhüdüne dikkat çekmekti. Reklam panosu üç metre derinliğinde ve kadınların dalmaya davet edildiği yaklaşık 44 bin litre su içeriyor. İçeride, Adidas’n amiral mağazasının hemen yanında yer alan Dubai Mall Buz Pisti’nin üzerindeki dijital bir ekrana havuzdan canlı olarak görüntü yayını yapan bir kamera var ve aksiyonu daha geniş bir kitleye ulaştırıyor.

Adidas’ın pazarlama müdürü Giovanna Altomare yaptığı açıklamada “Bu yaratıcı fikri sevdik çünkü asıl amacımız Dubai’deki (ve umarım tüm dünyadaki) kadınlara alışılmışın dışına çıkmaları ve suya kucak açmaları için ilham vermekti.” dedi. Havas Middle East Genel Müdürü Fabio Silviera, doğası gereği herkesin baktığı bir yer olan bir reklam panosu ile onun içinde yüzen ve dünya onları izlerken kendilerini sanki yalnızlarmış gibi tamamıyla rahat hissettiklerini söyleyen kadınlar arasındaki tansiyon sayesinde kampanyanın çok etkili olduğunu sözlerine ekledi. 

Adidas’ın Watch Us Move girişimi, sporda ve genel olarak toplumda kapsayıcılığa yönelik daha geniş bir hareketin parçası.

İş dünyasında çeşitlilik ve kapsayıcılığın önemi konusundaki farkındalık artışı ise oldukça sevindirici.

Etiketler