Rus internet devi Yandex Cuma günü yaptığı açıklamada, COVID-19 salgını boyunca Rusya’daki güçlü talebin ardından, şirketin bu yılın ikinci çeyreğinde Paris’te çevrimiçi market teslimatını başlatacağını açıkladı.
Geçtiğimiz yıl karantina kısıtlamaları müşterileri evde tutarken, Rusya’nın e-ticaret pazarı patlama yaşadı, 15 dakikalık bir market teslimat hizmeti olan Yandex.Lavka ise bundan yararlananların başında geliyor.
Şirketin gıda teknolojisi ve taksi iş kolu olan Yandex Go’nun uluslararası kolu Yango, geçen yılın sonlarında Yango Deli markası altında İsrail’de market hizmetini başlattı.
Yandex, Yango Deli hizmetinin yakında Paris’in merkezinde faaliyet göstereceğini; halihazırda bir Fransız şirketinin kaydını yaptırdığını ve bu girişim için personel işe alımına başladığını söyledi.
Hizmet, gölge mağazaları, yalnızca çevrimiçi müşterilerin talebini karşılayan özel depoları kullanarak çalışıyor, böylece hızlı teslimat ve daha ucuz kira maliyetleri sağlıyor.
Yandex yaptığı bir açıklamada, “Fransa’da, Yandex’e ait Yango Deli’nin, şirketin kendi tescilli teknolojileri ve bilgi birikimi ile desteklenen, gölge mağazalardan 10-15 dakika içinde teslimat sağlayan, test edilip onaylanmış hiper-yerel teslimat modelini kullanacak. Siparişleri kendi uygulaması aracılığıyla alacak” dedi.
Şirket, bu yılın üçüncü çeyreğinde Londra’da bu hizmeti başlatmayı planladığını söyledi.
Yandex.Lavka, Rusya’da 2019’da kullanıma sunuldu ve 300’ün üzerinde faal gölge mağazası ile her ay 2 milyona yakın siparişi teslim ediyor.
Yandex CFO’su şubat ayında yaptığı açıklamada, ana reklamcılık işinin yanı sıra Rusya’nın en büyük paylaşımlı yolculuk hizmetini de yöneten Yandex’in, bu yıl e-ticaret hizmetlerini geliştirmek için yaklaşık 500 milyon dolar harcamayı planladığını söyledi.