Hizmet-Olarak-Yazılım Startup’ı Swoop, Küçük Taşımacılık Şirketlerini Modernize Etmek İçin 3,2 Milyon Dolar Topladı

Şoförlü grup taşımacılığı; – kurumsal geziler, özel etkinlikler ve düğünler için kullanılan araçlarla – müşterilerin rezervasyon yapmak için analog sistemler kullandığı, yüzlerce küçük operatöre sahip, dağınık halde bir endüstri. Şimdi COVID-19 döneminde, seyahat – turizm azaldığı ve şirketler de çalışanlarının evden çalışmasını tercih ettikleri için bu operatörler son derece sıkışmış durumda.

Los Angeles merkezli ulaşım rezervasyon şirketi Swoop, bu küçük ve yerel operatörleri COVID-19 dönemine uyum sağlayıp ayakta kalabilmelerine yardımcı olduğunu belirttikleri yeni bir hizmet-olarak-yazılım (software-as-a-service; kısaca SaaS) platformuyla dijital çağa ayak uydurmayı hedefliyor. Sermaye enjeksiyonu ile kurulan startup, müşterilerin yıllık 40 milyar dolar harcadığı bir piyasadan faydalanma umuduyla SaaS ürününü geliştiriyor.

Swoop; Signia Venture Partners, South Park Commons ve birkaç melek yatırımcı tarafından yönetilen bir tohum aşaması fonlama turunda 3,2 milyon dolar topladı. Melek yatırımcılar arasında Uber CPO’su Manik Gupta, Facebook’un Libra’sının yaratıcılarından Kevin Weil, eski bir Uber yöneticisi Kim Fennel, Andreessen Horowitz ve 137 Ventures’ın eski ortaklarından Elizabeth Weil gibi isimler bulunuyor.

Swoop CEO’su ve kurucu ortağı Amir Ghorbani yaptığı açıklamada “Operatörlerin işlerinin çoğunu hala kalem ve kağıtla nasıl yürüttüklerine hayran kaldım.” dedi. Ghorbani, bu küçük operatörlerin kısıtlamalarına ilk elden tanık oldu. Lise ve kolej yıllarında Ghorbani, ailesinin limuzin işine yardım etti. Yaşadığı deneyimler onu ​​bir çözüm aramaya itti.

“Hiçbir operatörün %1’den fazla pazar payına sahip olmadığı, dijitalleşmemiş bir sektörde bu küçük işletmelere yardımcı olmak için büyük bir fırsat gördüm.”

Ghorbani bu işe Airbnb, Google ve Nike gibi şirketler tarafından kullanılan, bir grup ulaşım rezervasyon platformu oluşturarak başladı. Bu rezervasyonlar aracılığıyla şirketler, araç operatörleri için işletme yönetimi yazılımı oluşturmak için bir fırsat olduğunu gördü.

Swoop’un SaaS platformu; şirketlerin yolculuk rezervasyonu yapmasına ve bunlar için araç sevk etmesine, araçları takip etmesine ve müşterilerle iletişim kurmasına olanak tanıyor. Ayrıca ödemeler ve diğer muhasebe işlemleri için merkez görevi görüyor. Şirkete göre bu platform, rezervasyon sürecini düzeltmek ve aynı zamanda %4,9 olan araç kullanımını artırmak için tasarlandı.

Şimdi ise şirket, toplu taşıma yerine yerel ulaşıma (Uber’in de takipte olduğu bir sektör) odaklanmış durumda.

Birçok grup gezisinin askıya alınmasına sebep olan COVID-19, yerel ulaşım operatörlerini altüst etti. Swoop, platformlarını bu operatörlerin hayatta kalmasına yardımcı olacak şekilde düzenlediklerini söyledi. Şirket, operatörlerin amaçlarını değiştirerek araçlarını insan yerine mal taşımak için kullanmalarına yardımcı olduklarını belirtti. Örneğin; bir zamanlar şirket gezileri için kullanılan minibüsler artık gıda toptancılarına veya yerel paket teslimatına ihtiyaç duyan şirketlere pazarlanabilir. Platform aynı zamanda operatörleri, Amazon gibi fabrika çalışanlarına ulaşım hizmeti sağlayan şirketlerle bağlamak için kullanılıyor.

Swoop; operatörlerin COVID-19 nedeniyle işlerini gözden geçirmek, gelir elde etmek ve maliyetleri azaltmak amacıyla yeni yollar aramaya zorlandıkları için işlerinin hızlı bir şekilde artabileceğini söyledi.

Etiketler