Sosyal Medya Reklamlarını Durduran Büyük Şirketlerin Arasına Starbucks da Katılıyor

Starbucks Pazar günü yayınladığı bir blog yazısında, sosyal medya platformlarında reklamlarını durduran büyük kurumsal kuruluşlar listesine katıldığını paylaştı. Kahve devi “nefret söylemine karşı” durduğunu söyledi ve “hem iş liderlerinin hem de politika yapıcıların gerçek değişim için bir etki yaratmak amacıyla bir araya gelmeleri gerektiğine” inandığını belirtti.

“Kucaklayıcı ve Kapsayıcı Çevrimiçi Topluluklar Oluşturmak” başlıklı blog yazısında Starbucks şöyle dedi: “Şirketimiz içinde müzakere etmeye devam ederken, nefret söylemlerinin yayılmasını engellemek amacıyla medya ortaklarımızla ve sivil haklar kuruluşlarımızla birlikte tüm sosyal medya platformlarında reklam yayınlamayı durduruyoruz.”

Bir Starbucks sözcüsü, şirketin sosyal medya reklam durdurma kararının YouTube’u içermeyeceğini ve sosyal medyada şirket kendi gönderilerini yayınlamaya devam ederken, ücretli tanıtımlar yapmayacağını söyledi.

Starbucks ayrıca; İftira ve Karalama ile Mücadele Derneği (Anti-Defamation League), Renkli İnsanların Gelişimi Ulusal Birliği (NAACP) ve diğer sosyal adalet örgütleri tarafından düzenlenen “Kar İçin Nefreti Durdur (Stop Hate For Profit)” kampanyasına da katılmadı. Bu kampanya, özellikle Facebook’u ve Facebook’un şiddet içeren tehditler, yanlış bilgilendirmeler ve nefret söylemleri konularındaki politikalarını hedefliyor. Kampanya yetkilileri, Temmuz ayı için platformda reklam boykotu çağrısında bulundu. Unilever, Verizon, the North Face, Patagonia, Ben & Jerry’s, Magnolia Pictures, Honda ve Hershey; “Kar İçin Nefreti Durdur” kampanyasına katıldı.

Coca-Cola Company bir adım daha ileri gitti ve Cuma günü, 1 Temmuz’dan itibaren tüm sosyal medya platformlarında tüm dijital reklamları durduracağını duyurdu. Çokuluslu içecek şirketi Diageo da benzer bir açıklama yaptı.

Facebook CEO’su Mark Zuckerberg, geçen hafta reklam boykotuna doğrudan yanıt olmayan; ancak şirketin politikalarına yönelik bazı eleştirileri konu alan bir dizi değişiklik yapılacağını duyurdu. Bir şirket toplantısında Zuckerberg “Facebook, insanlara bir ses vermek anlamına geliyor ve bu da, özellikle daha önce kendi deneyimlerini paylaşmak için sesi ya da gücü olmayan insanlar anlamına geliyor.” dedi. “Platformlarımızın bu ilkelere uyduğundan emin olmamız gerçekten önemli.

Etiketler