Hintli Eğitim Startup’ı Byju’s 10 Milyar Dolar Değerleme ile Fon Topluyor

Koronavirüs salgını nedeniyle son haftalarda popülaritesinde bir artış yaşayan Hindistan merkezli eğitim öğretim startup’ı Byju’s’un 10 milyar dolarlık bir değerleme ile 400 milyon dolarlık yeni bir sermaye toplamak için görüşmeler yaptığı söylendi.

Bengaluru merkezli 9 yaşındaki startup’ın toplayacağı bu ek sermaye, Tiger Global ve General Atlantic’in 300 ila 350 milyon dolarlık yatırımlarının bulunduğu, devam etmekte olan finansman turunun bir parçası.

Bununla birlikte, adı geçen iki firma yatırım yaptığında şirketin 8 milyar dolarlık bir değerlemeye sahip olduğu paylaşılıyor. Byju’s geçen yıl Temmuz ayında, Katar Yatırım Otoritesi ve Owl Ventures 150 milyon dolarlık yatırım yaptığında 5,75 milyar dolarlık bir değerlemeye sahipti.

Anlaşma bu şekilde gerçekleşirse; Byju’s, 10 milyar dolarlık değeriyle Oyo ile birlikte Hindistan’daki en değerli ikinci startup olacak. Bu iki şirket, geçen sene 16 milyar dolarlık değeriyle 1 milyar dolar kaynak toplayan finansal hizmetler şirketi Paytm’ı takip ediyor.

Bugüne kadar 1,3 milyar dolardan fazla yatırım alan Byju’s, Yeni Delhi’nin Mart ayının sonlarında uygulamaya koyduğu ülke çapındaki karantina nedeniyle evde kalan öğrencilere hitap ettiği için, hem ücretli hem de ücretsiz kullanıcı sayısında keskin bir artış yaşadı.

Startup geçen ay yaptığı açıklamada, uygulama ve web sitesindeki trafiğin Mart ayında %150 arttığını ve ay boyunca platforma altı milyon öğrencinin katıldığını söyledi.

Geçtiğimiz aylarda Facebook tarafından desteklenen Unacademy, Sequoia Capital India destekli Classplus ve Chennai merkezli SKILL-LYNC de dahil olmak üzere diğer edtech ve erken aşama startup’ları geçtiğimiz haftalarda büyüme kaydetti.

Uygulama sayesinde Byju’s’daki öğretmenler, pizza ve kek gibi gerçek hayattaki nesneleri kullanarak okula giden tüm çocukların karmaşık konuları anlamalarına yardımcı oluyor. Bu uygulama aynı zamanda lisans ve lisansüstü düzeydeki dersleri takip eden öğrenciler için de hizmetler sağlıyor.

Yıllar geçtikçe Byju’s, uygulamasındaki İngilizce aksanlarını değiştirmek için yatırım yaptı ve farklı eğitim sistemlerine adapte oldu. Geçtiğimiz yılın sonlarından itibaren yaklaşık 2,4 milyonu ücretli olmak üzere toplam 35 milyondan fazla kayıtlı kullanıcıya ulaştı.

Etiketler