Visa Tüketici Harcamalarının Çevrimiçi Ortamda Bile Keskin Bir Şekilde Düştüğünü Söyledi

Visa; kart sahiplerinin yurtdışı harcamalarında koronavirüs pandemisi nedeniyle keskin bir düşüş yaşandığını söyleyerek mali yılın ikinci çeyreğinde gelir büyümesi görünümünü bir kez daha düşürdü. Şirket zaten Mart ayında Asya’daki ticaretin virüs tarafından tahrip edildiğini gördükten sonra beklentisini düşürmüştü.

Şirket, sunduğu raporunda şunları söyledi: “Virüs son birkaç haftada yayıldığı için; Şubat ayında Asya’da gördüğümüz etkiler artık dünyanın geri kalanında, hem çevrimiçi hem de yüz yüze gerçekleşen sınır ötesi harcamaların hızla kötüleşmesiyle gerçekleşiyor.”

Dünyanın dört bir yanında hükümetlerin insanlara evde kalmalarını ve işletmelere faaliyetlerini durdurmasını emretmesi, Visa ve rakibi Mastercard’ın kartlarıyla yapılan harcamalarda bir yavaşlamaya sebep oldu. Bunun sonucunda bu iki şirketin hisse senetlerinin de düştüğü görüldü. Mastercard geçtiğimiz günlerde tüm bir yıl için genel görünüm çalışmasını askıya aldı.

Mart ayında, ABD’deki Visa kart sahiplerinin harcamaları %4 düşerken, tüketicilerin yurt dışı harcamaları %19 düştü. Yine de şirketin 1 Ocak – 28 Mart arasında gerçekleşen işlemlerinde %9 artış görüldü. 

Şirket ayrıca raporda “Ülkeler evden çıkmamayı teşvik ettiği veya tam karantina uyguladığı için; özellikle seyahat, restoran, eğlence ve yakıt olmak üzere harcamalar keskin bir şekilde düştü.“dedi.

Visa’nın 3 aylık hisse fiyatı değişimini aşağıda görebilirsiniz.

Etiketler