Güney Kore, SoftBank Destekli Paylaşımlı Yolculuk Hizmeti Tada’yı Sınırlandıran Yasa Tasarısını Kabul Etti

Güney Kore parlamentosu, paylaşımlı yolculuk hizmeti Tada’yı sınırlandırmak için tartışmalı bir yasa tasarısını kabul etti. Böylece, 2018’in sonunda piyasaya sürülmesinden bu yana ses getiren; ancak yeni mobilite hizmetlerine karşı öfkeli olan taksi şoförlerinin tepkisiyle karşılaşan şirkete bir darbe vurmuş oldu.

Güney Kore Ulusal Meclisi; tur amaçlı 11 ila 15 kişilik kiralık araçların en az altı saat kullanılmasını, havalimanlarında ve limanlarda kiralanmasını veya iade edilmesini gerektiren revize edilmiş bir yolcu taşımacılığı hizmet yasasını kabul etti.

Mevcut yasa Tada tarafından sağlanan, 11 ila 15 koltuklu minibüsler hariç, şoförlerin araç kiralama hizmetlerini yasakladı.

Güney Kore, paylaşımlı yolculuğu sadece lisanslı taksilerle sınırlandırıyor ve bu amaçla kullanılan özel araçları yasakladı. Tada, paylaşımlı yolculuk amacıyla 11 kişilik araçların özel şoförle kiralanmasına izin veren; ancak taksi lobisi ve düzenleyicilerinde şiddetli bir muhalefete neden olan bir kuraldan faydalanıyordu.

Tasarının kabulü, Tada’nın Şubat ayı ortasında taşımacılık hukuku ihlallerinden dolayı yargı karşısında aklanmasından sonra geldi. Tada’nın fiilen lisanssız bir taksi hizmeti olduğunu savunan savcılar, Tada’nın ve ana şirketi Socar’ın yöneticileri için bir yıl hapis cezası istemişlerdi.

Tasarının kabul edilmesinin ardından, Tada’nın ana şirketinin başkanı ve girişimci Lee Jae-woong, Facebook üzerinden Tada’nın hizmetlerini durduracağını ve kullanıcılardan özür dilediğini söylerken, ülkede yenilikçi startuplar geliştirmeye kimin cesaret edeceğini sordu.

Revize edilen yasa kabul edildikten 18 ay sonra yürürlüğe girecek.

Ekim 2018’de piyasaya sürülen Tada, artan talep ve Japon destekçisi SoftBank Group’un finansman gücü sayesinde 1,7 milyon kullanıcı kazandı.

Etiketler