KitKat, Origamiye Dönüştürebileceğiniz Kağıtlar ile Plastik Ambalajları Geride Bırakıyor

Farklı sektörlerde sayısız şirket, ürünlerini – ve ambalajlarını – sürdürülebilir hale getirme sözü veriyor. Yiyecek ve içecek devi Nestlé de Ocak ayında 2025 yılına kadar sadece %100 geri dönüşümlü olan ambalajlama yapmayı taahhüt etti.

Bu hedefin bir parçası olarak Nestlé’nin Japonya şekerleme şubesi, geçtiğimiz günlerde plastik yerine kağıda sarılacak popüler küçük KitKat çikolata barları için yeni ambalajlar çıkardı.

İsviçre merkezli Nestlé gibi büyük bir gıda işleme şirketi için, ambalajlama işinin bir bölümünü geri dönüştürülebilir malzemelere çevirmek gerçek bir değişime neden olabilir. Örneğin Statista, şirketin yalnızca içecekleri ile geçtiğimiz yıl 21,7 milyar dolardan fazla gelir sağladığını bildirdi. (Nestlé, bebek maması ve kahvaltı gevrekleri gibi diğer ürünlerle birlikte, hem toz hem de sıvı halde olan çeşitli içecekler üretmekte.) Sadece Japonya’daki minyatür KitKat çoklu ambalajları için çevre dostu ambalaj kağıdına geçişin her yıl yaklaşık 380 tonluk plastiğin kullanılmasını engelleyeceği bekleniyor.

Geleneksel olarak plastik filmden yapılan şeker barı ambalajı aşırı parlak dış yapısıyla biliniyor. Bu parlak kaplama, kısmen tatlıya düşkün kişileri çekmek için kullanılıyor ancak aynı zamanda plastik üretimi kağıt ürün üretiminden daha az enerji gerektirdiğinden dolayı da kullanılıyor. KitKat severleri bu yeni mat versiyonu satın almaya teşvik etmek amacıyla Nestlé Japonya, güncellenmiş ambalajı, geleneksel bir Japon düşünce ve dilek elçisi olan ikonik orizuruya (origami crane) nasıl dönüştürüleceğini belirten talimatları içerecek şekilde tasarladı. (Mini bar poşetleri de tüketicileri çöplerini origami sanatına dönüştürmeleri için teşvik eden tasarımlara sahip.) Bu, kağıdın daha üzün süre kullanılabilmesini sağlayacak.

Çevre dostu değişiklik, bu ayın sonlarına doğru tanıtılacak. Gelecek eylül ayında Nestle Japonya normal boyutlu KitKat çoklu ambalajlar için dış poşet kağıt ambalajı çıkaracak ve 2021 yılında tek tek satılan KitKatlar için tek katmanlı kağıt ambalajları piyasaya sürecek.

Öyle görünüyor ki, birinin çöpü, bir başkasının hazinesi olabiliyor.

Etiketler