
Go-Jek, Güneydoğu Asya merkezli olabilir fakat milyarlarca dolarlık araç çağırma şirketi, yetenek mühendisliği için Hindistan’a yatırım yapmaya devam ediyor. Endonezya merkezli şirket, Bangalore merkezli işe alım platformu AirCTO’u satın aldığını duyurdu.
Bu satın alım bir yetenek kapanı. AirCTO’nun platformu, şirketlerin en iyi geliştirici yeteneklerini işe almasına yardımcı olmak için yapay zeka ve insanlardan oluşan bir karışım kullanıyor — Bu, Go-Jek’in ilgisini çekiyor çünkü şirket, önceki satın alımlar sayesinde zaten Ar-Ge işgücünün önemli bir bölümünü barındıran Hindistan’daki varlığını ikiye katlamak istiyor.
Şirket, yetenek işe alımını hızlandıran ürünleri saflarında geliştirmek için AirCTO’nun tüm ekibinin ona katılacağını söylüyor.
Öncelikle, Go-Jek’in Hindistan’daki çalışan sayısını 500’e yükseltmek üzere bu yıl 100 yeni teknoloji personeli işe alma planının bir parçası olarak Gurgaon ofisi açılacak. Şirket, bu işe alımların bir kısmının diğer satın alımlardan gelebileceğini söylüyor — Go-Jek, yaklaşık 10 milyar dolarlık bir değerleme ile 1 milyar dolarlık hedefini şimdiden geride bıraktığını iddia ettiği bir yatırım turunun ortasında.
Go-Jek satın alımı çılgınlığına ayak uydurmak zor çünkü anlaşmalarının çoğu zamanında veya genel olarak hiç duyurulmadı.
Fakat birçok anlaşmanın var olduğunu biliyoruz. Cruchbase verilerine göre, AirCTO, şirketin onuncu satın alımı. Bunlardan üçü —C42 Engineering, Pianta ve Leftshift Technologies — yurt dışında bir Ar-Ge bölümü oluşturmak üzere Hindistan’tan geliyor. Buna ek olarak, şirketin CTO’su, zamanının büyük bir bölümünü Go-Jek’in Bangalore ofisinde geçiren ve Hindistan’dan işe alınan Ajey Gore.
Go-Jek, Hindistan’da Ar-Ge merkezleri kuran tek şirket değil. SoftBank’ın Vision Fonu tarafından desteklenen ve 14 milyar değerinde olan Grab da ülkede mevcudiyete sahip.
Yetenek havuzunun Güneydoğu Asya’daki sınırlarının farkında olan Grab, uzun süredir yurt dışında mühendislik merkezlerine sahip olmaya devam ettiriyor. Bunların arasında, Güneydoğu Asya’daki çeşitli ülkelere ek olarak Pekin, Seattle ve Bangalore bulunuyor. Ayrıca Grab da Hindistan’da bir satın alım gerçekleştirdi.
Güneydoğu Asya’da Grab ve Go-Jek bölgenin süper uygulaması olmak için yarışıyor. Uber bir yıldan uzun bir süre önce çıkmış olduğundan beri araç çağırma hizmeti savaşı, bölgenin 600 milyon tüketicisinin her gün kullanıldığı kurtarıcı uygulama olma yarışına dönüştü. Görüldüğü üzere, Go-Jek ve Grab sürekli yeni özellikler ve hizmetler ekliyor. Bunların arasında yiyecek ve bakkaliye teslimatlarından masajlara, saç kesimlerine ve diğer talep üzerine hizmetlere, oyunlara, video yayınlarına ve diğer eğlence öğelerine kadar birçok şey var.
Grab sekiz ülkede faaliyet gösteriyor. Go-Jek ise geçtiğimiz yıl sonunda Endonezya dışına çıktı ve şu anda dört ülkede mevcut.