Domino’s’un CEO’su: “Bazı Rastgele Üçüncü Taraflar” Bizim Pizzamızın Teslimatını Yapamayacak

Üçüncü taraf teslimat hizmetlerinin rekabeti artıyor. Domino’s’un CEO’su Ritch Allison, pizza zincirinin teslimat işlerini dışarıdan kaynaklarla temin etmesi gerektiği fikrini reddediyor.

Allison analistlerle yaptığı çeyrek değerlendirme toplantısında, “20 milyonun üzerinde aktif üyeyle yürüttüğümüz bir sadakat programımız var.” dedi. “Bu nedenle, neden franchiselarımızın marjından vazgeçmeyi veya işletmemizdeki verileri nihayetinde bunları bize karşı kullanacak bir üçüncü tarafa bırakmayı isteyeyim tam olarak anlayamıyorum.”

McDonald’s, Starbucks, Chipotle Mexican Grill ve Pizza Hut gibi restoran zincirleri daha uygun seçenekler arayan tüketicileri çekmek için üçüncü taraf teslimat hizmetleriyle ortaklık kurdu. Restoranlar satışlarında artış görürken, teslimat hizmetleri çoğu tüketici verisini paylaşmıyor fakat genellikle %15 ila %30 arasında yüksek komisyon ücretleri talep ediyorlar.

Allison, Domino’s’un Uber Eats ya da DoorDash’ın yardımı olmadan ABD’de kendi pizzalarının teslimatını yapmaya devam edeceğini çünkü yemeğinin kalitesini kontrol etmek istediğini uzun süredir söylüyordu. Fakat çok fazla rekabete ilişkin konuşmaktan kaçındı. Domino’s, bazı uluslararası pazarlarda üçüncü taraf hizmetleri ile ortaklık kurdu fakat bu ortaklıklar karışık sonuçlar ortaya çıkardı.

Allison, “Ürünlerimizdeki kaliteyi ve güvenliği kontrol etmemize karşı rastgele üçüncü taraflara teslim edip ardından müşteriye ulaşmadan önce o yiyeceğin başına ne geleceğine dair hiçbir şey görmememiz konusu kesinlikle aklımdaki kritik bir nokta.” diyor.

CFO Jeff Lawrence, üçüncü taraf hizmetlerden gelen agresif pazarlamanın bu çeyrekte ABD’deki aynı mağaza satışlarına (same-store sales) baskı yaptığını söyledi. Uber Eats ve DoorDash ilk ulusal reklam kampanyalarını başlattı. Üçüncü taraf teslimat şirketleriyle ortaklık yapan bazı restoranlar ise yeni hizmeti tanıtmak için ücretsiz ya da düşük ücretli teslimat teklif etmeye başladı. Domino’s, Wall Street’in %4,2’lik tahmininin gerisinde kalarak, %3,9’luk bir yurt içi aynı-mağaza satış (same-store sales) büyümesi bildirdi.

Şirket, beklentileri aşan kazanç bildirdikten sonra Domino’s’un hissesi %9 artış gösterdi. Pizza zinciri, Wall Street’in hisse başına 2,09 dolarlık tahminini geride bırakarak ilk çeyreğinde hisse başına 2,20 dolar kazandı. ABD’nin aynı mağaza satışları beklenenden zayıf seyrediyor olsa da, birçok yatırımcı rakamların daha kötü olmasını bekliyordu.

Etiketler