Bu Dijital Reklamlar Stockholm’daki Evsizlerin Barınak Bulmasına Yardımcı Oluyor

Stockholm’de, reklam şirketi Clear Channel, vatandaşlara sonsuz bir reklam döngüsü sunan 1.000’den fazla dijital kioska sahip. Bu, bize bir şeyler satmaktan çok daha fazlasını yapacağını umduğumuz bir tür yüksek teknoloji donanımı. Geçen yılın Kasım ayından başlayarak Clear Channel, bu panolara yeni bir amaç yüklemek üzere şehir yönetimi ile ortaklık kurdu: özellikle soğuk gecelerde evsizlere en yakın barınağın yol tarifini vermek.

Clear Channel Scandinavia’da iletişim müdürü olan David Klagsbrun Co.Design ile yaptığı röportajda, “Bu proje ekranlarımızı, teknolojimizi ve altyapımızı iyi bir şey yapmak için nasıl kullanabiliriz diye sormamızla başladı.” dedi. Klugsbrun, Clear Channel’ın; sokakta, şehir merkezlerinde, metro sistemlerinde yani bu insan grubunun tüm hayatını geçirdiği yerlerde bu insanlara ulaşabilecek bilgi ekranlarına sahip olduğunu fark ettiğini söyledi.

Belediye ve yerel kuruluşlarla yaptığı konuşmalarda Clear Channel, umut veren bir fırsat keşfetti. Şehirde sıcaklıklar -7 derecenin altına düştüğünde, soğuk gecelerde tehlikeye maruz kalan insanları desteklemeye yönelik anlaşmanın bir parçası olarak kiliselerden topluluk merkezlerine kadar her türlü kuruluş kapılarını bu kişilere açıyor.

Klagsbrun, “Stockholm’daki çoğu evsiz barınakların nerede olduğunu biliyor fakat acil durumlarda yeni barınakların nerede olacağını bilmiyorlar ve yeni olanlar hızlı bir şekilde doluyor.” diyor. Bu, tam olarak dinamik bilgilerle dolu dijital bir reklam panosunun mükemmel şekilde yanıt verebileceği bir senaryo.

Kar amacı gütmeyen kuruluşların yardımıyla şirket, Stockholm içerisinde birçok evsizin yakınında bulunan 53 reklam panosu tespit etti. Soğuk gecelerde bu reklam panoları, her birindeki bir reklam alanı kamu hizmeti duyurusu ile değiştirilmiş şekilde iki reklam döngüsü (loop) oynatıyor. (Clear Channel reklamlardan herhangi bir gelir elde etmiyor.) Birinci döngü, açık olan en yakın barınağı gösteriyor. İkinci döngü ise ceket veya diş macunu gibi bağış için en çok ihtiyaç duyulan ürünler dahil olmak üzere gönüllüler için çeşitli bilgiler görüntülüyor.

Peki bu çalışmanın sonuçları ne durumda? Klagsbrun, “Bir referansımız yok ancak barınaklarda görevli olarak çalışanlarla ve ortaklarımızla konuştuk ve barınaklarda daha önce görmedikleri birçok yeni yüz gördüklerini söylüyorlar.” diyor. “Daha da önemlisi, önceki yıllara göre daha fazla gönüllü ve bağış oluyor.” Başka bir deyişle, reklamlar sadece ve doğrudan evsiz kişilere hizmet etmiyor; evsizlerin ihtiyaçlarına daha duyarlı olmaları için vatandaşları harekete geçirebiliyorlar.

Clear Channel, girişim Ocak ayının sonunda ilk turunu tamamladığında daha eksiksiz bir denetim yürütmeyi planlıyor. Klagsbrun, “Şubat ayında yapacağımız şey değerlendirmek – takdir edildi mi, başarılı oldu mu?” diyor. “Her ikisinin de olduğu kanıtlanırsa, bizi Kuzey Avrupa’daki diğer şehirlere genişletmekten alıkoyacak bir şey yok.”

Etiketler