Netflix’in Büyümek İçin Daha Çok Alanı Var

Netflix yatırımcıları şirketin en son patlayan abone sayısındaki büyük artışı kutluyor.

Bunun tek sebebi Netflix’in 137 milyona ulaşan üye sayısı değil. Wall Street’in mutluluğu, deniz aşırı aldığı müşterilerinden kaynaklanıyor; yani internet üzerinden yayın yapan bu büyük şirketin daha genişleyecek birçok yeri var.

Netflix, son çeyrekte abone sayısını neredeyse 7 milyon arttırdığını ve bunun beklenen sayıdan yaklaşık 2 milyon daha fazla olduğunu bildirdi. Büyük çoğunluğunu, 6 milyon gibi, Birleşik Devletler’in dışından katılan aboneler oluşturuyor.

Şirketin beklentisi, yıl sonu gelmeden toplam abone sayısına 9.4 milyon kişi daha ekleme yönünde.

Şu anda, internetten yayın hizmeti yaptığı yurt dışındaki abonelerinin sayısı yurt içindekinden 20 milyon daha fazla. Şirket aynı zamanda içeriğinde 80 dilde yapım olacağını da belirtti.

Yöneticiler, rekabet ortamından kaynaklanan sebeplerden dolayı dünyanın belirli yerlerinde ne kadar büyüme göstereceğini ortaya çıkarmamıştı. Buna karşın hangi bölgelerle ilgilendiklerini açıklamaktan da çekinmiyorlar.

Hedeflenen yerlerden biri Avrupa: örneğin, Netflix eylül ayında, yayınlanmak üzere birkaç Fransız dizi ve film yapımı ekleyeceğini duyurdu. Şirket ayrıca Latin Amerika’ya da büyük yatırımlar yaptı ve en son söylediğine göre, Kolombiya’dan alınacak altı tane orijinal film üzerinde çalışmalar yürütülüyor.

Hindistan da Netflix için özellikle önem taşıyan ülkelerin arasında yer alıyor. Şirket bu yaz, “Lust Stories” adındaki orijinal bir Hint filmi ile “Sacred Games” ve “Ghoul” adında iki Hint dizisi yayınlamıştı.

CEO Reed Hastings, yatırımcılara yapılan sunumda, Hindistan’ın yüz milyonlarca mobil abonesi olduğunu; bu yüzden de burada, yapılacak yayın hizmeti için büyük hacme sahip ve interneti oldukça aktif kullanan bir kitleye ulaşılabileceğini belirtti. Teknoloji danışmanlığı şirketi Counterpoint Research’ün eylül ayında yayınladığı rapora göre, 400 milyon akıllı telefon kullanıcısının yaşadığı bu ülke Çin’den sonra en geniş ikinci pazar konumuna gelmiş bulunuyor.

Netflix’in ek yatırımlar yapmayı düşünebileceği daha birçok bölge var. Şu anda 190’dan fazla ülke bu hizmete erişilebilir durumda. Şirket “daha fazla seçeneği keşfetmeye devam ettiğini” söylese de Çin büyük oranda dışarıda kalmış gibi görünüyor. Ayrıca ABD hükümetinin uyguladığı kısıtlamalar sebebiyle Kırım, Kuzey Kore ya da Suriye’nin Netflix’e erişimi bulunmuyor.

Şu anda OC&C Strategy Consultants’ta danışman olan Mary Ann Halford, şirketin karşılaştığı engellerden birinin, özellikle de Batı Avrupa’nın dışında kalan yerlerdeki harcanabilir gelir (disposable income) olduğunu belirtiyor.

“Hizmet için ödeme yapmak isteyen harcanabilir gelire sahip insanların sayısına bakılması gerektiğini düşünüyorum,” diyor ve Netflix’in abone sayısının 200 ila 250 milyona ulaşarak tavan yapmasını beklediğini de ekliyor.

Yine de Halford göre Netflix, manalı bir rekabeti bir süre bertaraf edecek hızı çoktan misliyle kazandı bile. Ayrıca şirketin, Afrika gibi hızla büyüyen başka pazarlarda tekliflerini genişletme fırsatına sahip olduğunu söylüyor.

Netflix, sadece ürettiği içeriklerle bölgesel kitleleri hedeflemekle ilgilenmediğini de açıkça ortaya koydu. Uluslararası programları genellikle tüm dünyada, dil bariyeri olmaksızın piyasadaki yerini alıyor.

Örneğin, İspanyol silahlı soygun dizisi “La Casa de Papel,” İngilizce konuşan seyirci kitlesine yönelik marka ismi değişikliğine giderek “Money Heist” adıyla piyasaya sürüldü. Dizide konuşulan dil İspanyolca olsa da, seyirciler altyazı ya da dublaj seçeneğiyle izleme imkanına sahip.

Netflix’in Tepe İçerik Yöneticisi (CCO) Ted Sarandos yatırımcılara şunu söyledi: “Bizim fark ettiğimize göre iyi anlatılan bir hikaye her zaman işe yarar ve bu neredeyse her dilde aynı şekilde işler.”

Etiketler