Marihuana Endüstrisi Tasarıma İlişkin İlk Büyük İşe Alımını Yaptı

Yasal marihuana endüstrisi, büyük bir kısmı eğlence amaçlı marihuanadan oluşacak şekilde, 2027 yılına kadar 57 milyar dolarlık bir endüstri olabilir. Sonuç olarak, marihuana gözlerimizin önünde sosyal olarak kabul edilen bir iş alanına dönüşüyor.

Şikago merkezli marihuana şirketi Cresco Labs’ın bu Ekim ayında yeni özel bir yatırımda 100 milyon dolar toplamasıyla bu dönüşüm biraz daha belirginleşti. Şimdi ise bu şirket, tasarımcı Scott Wilson’ı deneyimden sorumlu tepe yönetici (chief experience officer) olarak atadı. Wilson, Kickstarter’da sansasyon yaratan TikTok ve Lunatik ile kendinden söz ettirmişti, marihuana endüstrisinin ilk ünlü tasarımcısı. MNML şirketini yönetiyor. Daha öncesinde Ideo’da çalıştı ve Nike’ta tasarım bölümünü yönetti. Ayrıca Wilson, ülkenin en önemli tasarım ödüllerinden biri olan Cooper-Hewitt Ulusal Tasarım Ödülü’ne layık görüldü.

Cresco’nun CEO’su Charlie Bachtell, “Eğer bana iki yıl önce, marihuanayı günümüzün çağına ve ileriki çağlara getirmemize yardımcı olması için Nike’ın küresel yaratıcı direktörünü işe alabilir miyiz diye sorsaydınız, cevabım hayır olurdu.” diyor.

Fakat Cresco, tasarımın, marihuana tüketiminin yakın geleceğinde çok önemli bir rolü olduğunu fark ediyor. Elektronik sigaranın (vape pen) yükselişine kadar marihuana tüketimi yüzlerce yıldır aynı orandaydı. Markalaşması, renkli Bob Marley portreleri ve 70’lerin rock albümlerine benzer ürün isimleri ile büyük oranda stoner kültürü tarafından belirleniyordu. Cresco ise modern görünümü benimseyen bir şirket. Ünlü Şikago restoranı Hot Chocolate’ı kuran James Beard ödüllü pasta şefi Mindy Segal’i yenilebilir marihuana geliştirmesi ve bunu şık bir etkinliğe götürecek kadar iyi bir şey haline getirmesi için destekledi. Bachtell; “İlk günden itibaren tüm amacımız bu alana normalleşme ve profesyonellik kazandırmaktı.” dedi. “Söz konusu tüketim yöntemleri, formları ve araçları olduğunda, daha işin çok başında olduğumuzu biliyoruz. Tüketici deneyimini geliştirmek üzere çok fazla fırsat var.”

Wilson’ın işi, tüm bunları gözetmek ve “noktaları birleştirmek”. Bu, teknolojiden yararlanma yöntemlerinden, marihuana dozuna ilişkin daha iyi kontrole veya bir marihuana ürününün daha erişilebilir ve keyifli hale getirilmesine kadar her şey anlamına geliyor. Cresco’nun yeni bir marihuana tüketim şekline yönelik bir donanım yaratması bile muhtemel görünüyor.

Wilson’ın tasarım stüdyosu MNML de açık olacak ve kaynakları Cresco’daki tasarım ve gelişimi desteklemek için kullanılacak. Wilson, “Sanırım uzun bir süre boyunca buna odaklı olacağım.” diyor.

Gerçekten de marihuana endüstrisi tasarım dünyasında nadir görülen çok yeni bir pazar. Fonlama ve meşruluk konularındaki ani yükselişi, yakında daha fazla ünlü tasarımcının sektöre dahil olmasını sağlayacak gibi görünüyor. Marihuana kullanıcıları için bu oldukça iyi bir haber. Bu şirketler müşteri deneyimi konusunda yarıştıkça, herkes için daha iyi deneyimlere öncülük edecekler.

Etiketler