Weather Channel’ın, Floransa Kasırgası Hakkında Üç Boyutlu Karma Gerçeklikle ile Güçlenen Haberi

2 metrelik su. Teoride, çok fazla gibi durmuyor. Ayaklarınız hala havuzun dibine değebilir. Fakat Weather Channel’ın (Hava Durumu Kanalı) ve yeni Immersive Mixed Reality (Üç Boyutlu Karma Gerçeklik) grafik sistemi ile izleyiciler, bu kasırganın yıkıcılık derecesi hakkında fikir ediniyorlar. Korkunç, sıvıdan bir duvar kalabalığı çevreliyor, arabaları sarsıyor ve her şeyi dağıtıyor. Gerçek zamanlı olarak ifade edilen bir çubuk grafiği gibi, 1 metreden, 2 metreye, sonra 3 metreye kadar büyüyor.

Bu yazın başlarında, Weather Channel tasarım lideri Michael Potts ile, The Future Group’un yardımıyla geliştirilmiş olan şirketin yeni donanımı hakkında konuştum. Bu donanım, yayımcının çevresindeki hava koşullarının canlı efektlerini oluşturmak için Weather Channel’ın “Immersive Mixed Reality” (Üç Boyutlu Karma Gerçeklik) olarak adlandırdığı bir teknoloji olan Unreal Engine’i kullanıyor. Aynı zamanda Weather Channel, kasırgaları anlatarak sistemi tanıtıyordu – fakat Floransa Kasırgası Carolinas’ı vurduğundan dolayı, kasırga sezonunda nasıl kullanıldığını görüyoruz.

Weather Channel’ın interaktif grafikleri olabileceği en sansasyonel seviyedeyken, yapımcılar bu grafiklere uyum sağlamış gibi görünüyor. Bu simüle edilmiş hortum taşkınları ne korku saçıyor ne de lüzumsuz bir gösteri; bunlar yaşanabilecek gerçek bir yıkımın görselleştirilmesi.

Bu yazı Mark Wilson tarafından yazılmış. DigitalTalks ekibi tarafından Türkçe’ye çevrilmiştir.

Etiketler