Starbucks Çin’deki Satışlarının Düşüşüne Kahve Teslimatıyla Meydan Okuyor

Starbucks, Çin’deki müşterilerinin kahvelerini her zaman her yerden alabilmelerini istiyor.

Geçtiğimiz günlerde yapılan açıklamaya göre, Seattle’lı kahve zinciri, Eylül ayında teslimat hizmetine başlamak için Çinli teknoloji devi Alibaba’yla birlikte çalışacak.

Starbucks’ın CEO’su Kevin Johnson yaptığı açıklamada, Alibaba’yla yapılan ortaklık modern perakendeciliği yeniden şekillendirecek ve Çinli müşterilerin beklentilerini aşmak için sarf ettiğimiz eforlar açısından bir mihenk taşını gözler önüne serecek dedi.

Starbucks kahveleri ve ürünleri, Alibaba’nın Ele.me adlı yemek teslim platformundan sipariş edilebilecek ve şirket, Alibaba’nın Hema isimli bakkallarında Starbucks içeceklerinin hazırlanması ve teslim edilmesine yardımcı olmak için “teslimat mutfakları” açacak. Her şey Alibaba’nın ödeme platformu Alipay aracılığıyla ödenebilecek.

Teslimat hizmetleri önce sadece Pekin ve Şangay’da sunulacak, ancak Starbucks yıl sonuna kadar bu hizmeti 30 Çin şehrinde daha sunmayı ve mağaza sayısını 2.000’e kadar çıkarmayı hedefliyor.

Çin, Starbucks için yıllardır önemli bir pazar. Ancak Haziran ayında, Çin’de hızlı genişleme planlarını açıklamasının birkaç hafta ardından, şirket Çin’de ani bir düşüş yaşadı.

Morgan Stanley, Starbucks’ın Çin ve ABD’de devam eden bir düşüş göreceğini tahmin ederek yakın zamanda şirketin derecesini düşürdü.

Starbucks bunun yanında, yeni yükselen yerel bir rakibin de baskısı altında.

Luckin Coffee, Çin’deki ilk mağazasını bir yıldan kısa bir süre önce açtı ve büyük şehirlerde 500’den fazla mağaza açarak hızla büyüdü. Müşterilerinin çoğu kahvelerini çevrimiçi olarak önceden sipariş ediyor, mağazadan alıyor ve Tencent’in WeChat Pay’ini kullanarak ödüyor.

Luckin, ayrıca teslimat hizmetlerinin tanıtımını etkili bir şekilde yaptı ve yeni müşterilerine yüksek indirim sunuyor. Luckin’in müşterileri, satın almak için kendileri gidecek olsalar da, kahve siparişi vermek için uygulamayı indirmek zorunda.

Etiketler