Amazon Markalı Teslimat Araçları Piyasaya Sürülüyor

Amazon yıllardır kendi lojistiği ve teslimat ağı için altyapı yatırımı yapıyor. Bu yatırımlar şimdilik yalnızca Amazon siparişlerinin teslimatını içeriyor, ancak günün birinde UPS, FedEx ve US Postal Service gibi teslimat şirketleri için doğrudan bir tehdit oluşturabilir.

Bugünlerde, şimdilik dillendirilmese de, bu potansiyel gerçekliğe doğru büyük bir adım atılıyor.

E-ticaret devi, Amazon’un ABD’nin perakende sektöründeki hızlı büyümesine destek olabilecek yüzlerce yeni teslimat şirketinin yaratılmasını amaçlayan bir programı açıkladı. Amazon, programın yeni partnerlik yapılacak teslimat şirketlerine yakıttan araç sigortasına ve teslimat araçlarına kadar her şeyde indirime, Amazon’un koçluğuna ve teslimat çalışanları için hazırlanmış bir uygulamaya erişim sunacağını söylüyor.

Bunların yanında, partner şirketlerin kiralayabileceği Amazon markalı teslimat araçlarını ve kıyafetleri de piyasaya sürülüyor. Amazon, yeni partnerlerinin 10.000 dolar gibi düşük bir ücret ödeyerek işlerini başlatabileceğini iddia ediyor ve ABD askerleri tarafından kurulan şirketlerin zararını karşılayacağını söylüyor.

Hepsi birlikte düşünüldüğünde, atılan bu adımlar Amazon’un kendi büyüme hızını sürdürmek adına teslimat kapasitesini kontrol etmek için giriştiği mücadeleye ve Amazon’un bu iş için herhangi bir teslimat deviyle anlaşmak yerine dış kaynaklardan destek alma tercihine dikkat çekiyor. Amazon halihazırda ülke çapında UPS ve US Postal Service’e ek olarak küçük ve orta büyüklükteki teslimat şirketleriyle partnerlik kurdu ve daha fazla yardıma ihtiyacı olduğunu söylüyor.

Ancak, bunların yanında Amazon markalı teslimat araçları ve üniformalarının piyasaya sürülmesi, Amazon’un uzun vadeli amacının UPS ve FedEx gibi teslimat sektörünün önemli oyuncularına doğrudan meydan okumak olduğu fikrini doğurabilir. Neticede, bir teslimat sisteminden geçen paketlerin yoğunluğu ne kadar çok olursa sistem de o kadar verimli olur.

Amazon’un küresel operasyonlarının kıdemli başkan yardımcısı Dave Clark yaptığı açıklamada, “Geleneksel nakliyat anlamında harika partnerlerimiz var ve lojistik endüstrisinin büyüyüşünü izlemek heyecan verici.” dedi. “Müşterilerin talepleri her zamankinden daha fazla ve kapasitemizi artırmamız gerekiyor. Büyümemizi daha fazla nasıl destekleyebileceğimizi değerlendirirken bu fırsatı küçük ve orta ölçekli şirketlerle de paylaşmak için köklerimize döndük.”

Amazon, birlikte iş yaptığı teslimat şirketlerinin Amazon markalı teslimat araçlarını kullanmadıkları takdirde başka şirketler için de çalışabileceğini söylüyor. Amazon’un mesajı açık: Bizimle çalışıyorsanız, önceliğiniz biz olmalıyız.

Amazon’un e-ticaret alanındaki büyüyüşü uzun vadeli büyümeyi ve Amazon’un kurulmasına yardımcı olmaya çalıştığı yeni teslimat şirketlerinin içine doğru genişlemesini sağlamak için yeterli. Ancak diğer yandan, Amazon markalı araçların bir gün yalnızca Amazon’un kendi ürünlerini değil, başka şirketlerin ürünlerini de taşıyabileceği fikri oldukça akla yatkın.

Etiketler