Spotify’ın Küresel Hakimiyet Arayışı, Hindistan’da Zengin Bir İş Adamı ile Karşı Karşıya

Spotify, Hindistan’ın dijital pazarında kayıp bir durumda. Ortaya çıktığında ise ülkenin en zengin adamıyla yüzleşmek zorunda kalacak.

Milyarder Mukesh Ambani tarafından işletilen büyük şirket Reliance geçtiğimiz günlerde Hindistan’ın en iyi çevrimiçi müzik platformlarından biri olan Saavn’ı satın aldığını açıkladı. Bu şirketlerin söylediğine göre, Reliance’in JioMusic’i ile birleştiğinde işletmenin değeri 1 milyar doları aşacak.

Saavn kurucu ortağı ve CEO’su Rishi Malhotra yaptığı açıklamada, “Reliance ile olan işbirliğimiz, dünyadaki en büyük, en hızlı büyüyen ve en yetenekli medya platformlarından birini oluşturmamıza olanak sağlıyor.” dedi.

Spotify, Hindistan’da sunulmamakta ancak, CEO Daniel Ek yatırımcılara yaptığı açıklamada, şirketin ülkede lansman üzerinde çalışıyor olduğunu belirtti.

Muazzam potansiyeli olan kalabalık bir pazar.

Saavn ve JioMusic, Jio’nun ana telekom rakibi Bharti Airtel’in sahibi olduğu platform Wynk ve Gaana.com gibi yerel oyuncularla yarışıyor. Spotify’ın yatırımcılarından biri olan Çin teknoloji devi Tencent Şubat ayında Gaana.com’a 115 milyon dolar yatırım yaptı.

İsveç merkezli Spotify, diğer küresel rakiplerle de mücadele etmek zorunda kalacak. Google Play Music ve Amazon Prime Music geçtiğimiz yıl içinde Hindistan’da piyasaya sürüldü; Apple Music ise 2015 yılından beri ülkede mevcut.

Spotify, Hindistan planlarıyla ilgili ek detay taleplerine cevap vermedi.

Küresel ve yerel hizmetler, Hindistan’ın 300 milyondan fazla akıllı telefon kullanıcısının müzik kaynağı haline gelmek için yarışıyor.

Teknoloji danışmanı Counterpoint Research’ten kıdemli analist Hanish Bhatia, CNNMoney’e verdiği demeçte, “İçerik tüketen bir pazar olarak Hindistan çok hızlı bir şekilde gelişiyor.” dedi. “Henüz dijital şemsiyeye katılmamış nüfusun önemli bir kısmına hala sahibiz.”

Ambani’nin desteği, JioMusic’e rakiplerinin üzerinde bir avantaj sağlayabilir.

39.4 milyar dolar değerinde olduğu tahmin edilen Ambani, yeni mobil ağı Reliance Jio’yu ilk altı ay boyunca ücretsiz 4G internet ve daha sonrası için ucuz veri planları sunarak Eylül 2016’da büyük bir hayran kitlesine ulaştırdı.

Bu yıkıcı lansman, Hindistan’ın büyük telekom pazarında birçok rakibi işsiz bırakan bir fiyat savaşını tetikledi.

Ayrıca Jio’nun, iki yıldan kısa bir süre içinde 160 milyondan fazla kişilik abone bazını oluşturmasına yardımcı oldu. Bu kişilerin hepsi yakında JioMusic ve Saavn’ın birleştirilmiş kütüphanesine erişebilecek. Buna kıyasla, Spotify 2017 yılının sonunda platformunda 71 milyon küresel aboneye sahipti.

Bhatia, Jio ve diğer yerel oyuncuların Hindistan’ın birbiriyle bağlantılı olmayan milyonlarını yakalamak için önemli bir anahtarı olduğunu söyledi. – düzinelerce bölgesel dili.

“[Yeni] oyuncuların başarısı büyük ölçüde bölgesel içeriklerin düzgün bir akışını nasıl oluşturabileceklerine bağlı olacak” dedi. “Böyle bir durumda Reliance’ın üstünlüğü mevcut.”

Etiketler