Yatakları Bir Statü Sembolü Haline Getiren Kişiden 3 Tasarım İçgörüsü

Yatak yorumları içeren çeşitli web sitelerine (Sleepopolis gibi) karşı olan son davalarıyla ilgili tartışmalar ile uğraşırken, The Wave isimli yeni bir yatak piyasaya süren ve daha rahat bir şekilde uçuşları sağlamak için American Airlines ile ortaklık kuran yatak e-ticareti sitesi Casper, oldukça hareketli bir yıl geçirdi. Fakat bir şey hep tutarlı bir şekilde oradaydı: Şirket 2013’te açıldığından beri sadece çok az değişmiş olan Casper’ın tasarım vizyonu. Bu yılın Fast Company Inovasyon Festivali’inde Casper’ın ürün sorumlusu Jeff Chapin katılımcılara Casper’ın tasarım felsefesini ve ekibini nasıl motive ettiğini anlattı. İşte en önemli noktalar.

Fikirle içten iletişim kurmak için açık analojiler kullanın.

Casper tüketicilere bir ürün satıyor olsa da, ürün tasarımı ekibi, dahili pazarlama ve iletişim ekiplerine o ürünü satmalıdır ki böylece ileti etkili bir şekilde filtrelensin. Chapin, açıklaması kolay canlı resimler yaratmak için alışılmış, akılda kalıcı referans noktaları kullanıldığından emin oluyor.

“Estetik olarak ilk yatak üzerinde kapuçino bardağı analojisi kullandık.” diyor. “Dıştaki sert kabuk ve yatağın üstü de üstteki bol köpüklü süt gibi.”

What goes up must lie down.

Casper (@casper)'in paylaştığı bir gönderi ()

Eşsiz bir bakış açınız olsun.

Casper, her zamanki (mecazlı ve edebi) sorunlu durumlar (pain points) olmadan yatakları satmanın bir yolunu buldu. Chapin, “Bu dünyada ne tasarlamak istiyorsanız, dışarıda halihazırda var olan binlerce seçenek var.” diyor. “Gerçekten yeni olan hiçbir şey yok. Fakat sizin bakış açınız yeni olabilir. Tasarım sürecine çok fazla dalmadan bu noktada olduğunuzdan emin olun.” Ancak rakiplerinizle karşılaşacağınız zaman, yeni bir bakış açısı bulmaya veya orijinal görüşünüzü keskinleştirmeye de hazır olmalısınız. Casper; Leesa ve hatta Sealy ve Mattress Şirketi gibi rakip şirketlerden benzer (ve bazen daha ucuz) teklifler ile bunu ilk elden öğrendi.

Pazarınıza uyarlayın.

Casper Alman pazarına girmeye karar verdiğinde şirket, hem ürünü hem de nasıl satıldığını yeniden düşünmek gerektiğini biliyordu. Ana neden? Orijinal Casper yatağı test sırasında iyi bir sonuç elde etmemişti.

Böylece Chapin ve ekibi, özellikle Avrupa pazarına yönelik ve Almanlar tarafından test edilmiş ekstra katmanlı daha sağlam bir yatak olan The Wave’i yarattı. Chapin, “Müşteri tabanını anlamak istiyoruz. Ürünlerin ne anlam ifade ettiğinden, alışveriş deneyiminin ne olduğuna kadar.” diyor. “Yapmazsanız, kendinizi tehlikeye atarsınız.”

Etiketler